Prima cale ferata din Romania asteapta de 7 ani reabilitarea. UE ne da 60 mil. euro, dar autoritatile reclama birocratia VIDEO
Ce poate face statul roman cu un pod de cale ferata, rupt de 7 ani? Nimic. Dar daca vorbim de prima cale ferata din Romania, care mai inseamna pe deasupra si locuri de munca si studii pentru mii de oameni? Raspunsul este acelasi: tot nimic. Dar daca ne dau europenii bani pentru reparatii? Ei bine, asteptam.
De vreo 6 luni nu am facut nici macar licitatia pentru atribuirea lucrarilor. In timp ce autoritatile raspund clasic - birocratia e de vina - sudul continentului ajunge in Bucuresti… pe ocolite.
Un hau, asta s-a ales de prima cale ferata din Romania! Inundatiile din 2005 au rupt podul peste Arges din Gradistea, iar de atunci mersul cu trenul la Bucuresti a devenit un vis frumos.
Autoritatile ar fi putut sa se foloseasca de structura deja existenta, ridicata pe vremea comunismului. Numai ca timp de 7 ani nu s-a intamplat nimic. Acum 6 luni, Guvernul anunta cu mandrie ca din fonduri europene vom termina podul, vital pentru intreaga zona. Fara el, nu se mai poate ajunge cu trenul din Giurgiu in Bucuresti.
60 de kilometri de linie de cale ferata pe care trenul i-ar parcurge in 40 de minute, se transforma in aproape 3 ore de mers prin sudul tarii pe rute ocolitoare.
Lucrarile de rabilitare, care costa 60 de milioane de euro, ar trebui sa faca legatura intre noul pod si vechea linie de cale ferata. Viaducte noi, protectii pentru maluri, instalatii de semnalizare, toate sunt prevazute in proiectul noului pod, pe care nimeni nu se grabeste sa-l duca la bun sfarsit. Mii de oameni au ramas rupti de lume. Multi au serviciul in Capitala si, de cand nu mai merge trenul, nu mai stiu cum sa faca naveta.
Dar oficialilor nu le pasa de necazurile oamenilor si nu se grabesc sa termine podul. "Incadrandu-se in categoria de proiecte majore, promovarea documentatiei necesita niste pasi. Pana in momentul de fata s-a refacut studiul de fezabilitate realizat in 2008. Si in momentul de fata avem o documentatie care se afla la consultanta Comisiei Europene la evaluare”, explica Emanuil Culda, director de proiecte europene in cadrul CFR SA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS