La calea ferata stam mai prost ca la autostrazi. Viteza medie de deplasare, 45 km/ora, mai putin ca inainte de razboi
Ministrul Transporturilor Anca Bogiu a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de ProTV, ca nu poate preciza un termen pentru modernizarea caii ferate, spre deosebire de constructia autostrazilor de pe Coridorul IV pan-european, unde finalizarea lucrarilor este programata pentru anul 2016.
"La calea ferata nu pot sa spun ca sunt la fel de optimista sa pot sa spun ca in 2016 e gata, cum pot sa spun la infrastructura rutiera, la autostrazi. Dar, anul acesta se incheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca in perioada urmatoare, pe urmatorul POS-T si din economii sa construim sau sa reabilitam mai multi kilometri pe coridor", a spus Boagiu, citata de Mediafax.
Coridorul IV incepe in Germania, la Nurenberg, si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul. Ministerul Transporturilor a incheiat in primavara contracte pentru executia a 180 de km pe acest coridor.
Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/ora, Boagiu a afirmat ca aceasta a crescut dupa ce in vara a fost finalizata modernizarea tronsonului Bucuresti-Constanta, rezultatul fiind ca traficul in perioada estivala a crescut pe acesta ruta cu 40% comparativ cu aceeasi perioada din 2010.
"La calea ferata este o provocare gigantica pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celalalte state membre astfel incat sa ne unim eforturile pentru accesare de resurse asa incat culoarele pan-europene sa fie dezvoltate", a mentionat Boagiu.
Ministrul a aminitit, totodata, ca in urma restructurarilor din sistem si schimbarii contractelor la nivelul managementului, CFR SA si-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfa cu 65%.
Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea companiilor vizeaza numirea de manageri privati, reducerea numarului de angajati si cresterea tarifelor, dar si cedarea unor pachete de actiuni.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS