"La calea ferata nu pot sa spun ca sunt la fel de optimista sa pot sa spun ca in 2016 e gata, cum pot sa spun la infrastructura rutiera, la autostrazi. Dar, anul acesta se incheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca in perioada urmatoare, pe urmatorul POS-T si din economii sa construim sau sa reabilitam mai multi kilometri pe coridor", a spus Boagiu, citata de Mediafax.

Coridorul IV incepe in Germania, la Nurenberg, si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul. Ministerul Transporturilor a incheiat in primavara contracte pentru executia a 180 de km pe acest coridor.

Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/ora, Boagiu a afirmat ca aceasta a crescut dupa ce in vara a fost finalizata modernizarea tronsonului Bucuresti-Constanta, rezultatul fiind ca traficul in perioada estivala a crescut pe acesta ruta cu 40% comparativ cu aceeasi perioada din 2010.

De la stilul gotic, la arhitectura secolului XXI! Cele mai uimitoare gari din lume! GALERIE FOTO

"La calea ferata este o provocare gigantica pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celalalte state membre astfel incat sa ne unim eforturile pentru accesare de resurse asa incat culoarele pan-europene sa fie dezvoltate", a mentionat Boagiu.

Ministrul a aminitit, totodata, ca in urma restructurarilor din sistem si schimbarii contractelor la nivelul managementului, CFR SA si-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfa cu 65%.

Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea companiilor vizeaza numirea de manageri privati, reducerea numarului de angajati si cresterea tarifelor, dar si cedarea unor pachete de actiuni.

De ce avem atat de putine autostrazi, dar cu costuri atat de mari? Pe cine da vina ministrul Anca Boagiu VIDEO