La calea ferata stam mai prost ca la autostrazi. Viteza medie de deplasare, 45 km/ora, mai putin ca inainte de razboi
Ministrul Transporturilor Anca Bogiu a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de ProTV, ca nu poate preciza un termen pentru modernizarea caii ferate, spre deosebire de constructia autostrazilor de pe Coridorul IV pan-european, unde finalizarea lucrarilor este programata pentru anul 2016.
"La calea ferata nu pot sa spun ca sunt la fel de optimista sa pot sa spun ca in 2016 e gata, cum pot sa spun la infrastructura rutiera, la autostrazi. Dar, anul acesta se incheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca in perioada urmatoare, pe urmatorul POS-T si din economii sa construim sau sa reabilitam mai multi kilometri pe coridor", a spus Boagiu, citata de Mediafax.
Coridorul IV incepe in Germania, la Nurenberg, si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul. Ministerul Transporturilor a incheiat in primavara contracte pentru executia a 180 de km pe acest coridor.
Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/ora, Boagiu a afirmat ca aceasta a crescut dupa ce in vara a fost finalizata modernizarea tronsonului Bucuresti-Constanta, rezultatul fiind ca traficul in perioada estivala a crescut pe acesta ruta cu 40% comparativ cu aceeasi perioada din 2010.
"La calea ferata este o provocare gigantica pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celalalte state membre astfel incat sa ne unim eforturile pentru accesare de resurse asa incat culoarele pan-europene sa fie dezvoltate", a mentionat Boagiu.
Ministrul a aminitit, totodata, ca in urma restructurarilor din sistem si schimbarii contractelor la nivelul managementului, CFR SA si-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfa cu 65%.
Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea companiilor vizeaza numirea de manageri privati, reducerea numarului de angajati si cresterea tarifelor, dar si cedarea unor pachete de actiuni.
Pe acelasi subiect: