Mii de kilometri de cale ferata au fost inchiriati operatorilor privati. Statul acorda subventii de 90%
Risipa din banii statului. Ministerul Transporturilor a inchiriat mii de kilometri de cale ferata unor operatori privati care sa circule pe liniile respective fara sa iasa in paguba, asa cum i se intampla CFR-ului.
In realitate, transportatorii privati au in medie de patru ori mai putini calatori decat CFR. Dar bugetul de stat le acorda subventii de 90% din totalul banilor cheltuiti.
Vechile personale de la CFR sunt inlocuite cu trenuri private in multe regiuni din tara. Asta ar trebui sa scada costurile si sa aduca si bani in plus la buget, dar nu e deloc asa.
Si firmele private de transport primesc subventii de la stat, chiar mai mari decat CFR-ul. Exista cazuri in care subventia acopera peste 90% din costuri, dublu fata de cat primeste CFR-ul.
Un automotor privat circula in medie cu 20 de calatori, iar banii obtinuti din vanzarea biletelor nu acopera nici macar a sasea parte din totalul cheltuielilor. Diferenta e primita din buzunarul statului prin subventionare.
Anul trecut cheltuielile privatilor de pe caile ferate au depasit 33 milioane de euro. Veniturile proprii au fost de sase ori mai mici. 27 milioane de lei a platit statul pentru ca ei sa nu iasa in pierdere.
"Exista o permisivitate de care lumea profita, suntem in plin proces de identificare a unor criterii mult mai drastice astfel incat cuantumul subventiei sa se regaseasca in activitatea direct prestata", spune Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.
In prezent, pe langa CFR, merg pe sinele patriei alti sapte operatori privati de transport. In timp ce statul a platit aproape un miliard de lei pe subventii, a incasat mai putin de 6 milioane de lei din inchiriere.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS