Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
OBB, tren Austria
Germania, Austria, Franţa şi Elveţia au anunţat o colaborare mai strânsă a companiilor lor naţionale de căi ferate, în ideea de a lansa mai multe curse de noapte paneuropene, precum Paris-Viena, începând din luna decembrie 2021, transmite AFP.
Acordul prevede accelerarea proiectelor de extindere a reţelei Nightjet, aparţinând companiei austriece de căi ferate (OBB), aflată în prima linie a renaşterii curselor de noapte în Europa, în cooperare cu compania germană Deutsche Bahn, căile ferate elveţiene (CFF) şi SNCF-ul francez.
Printre aceste legături, cursa Paris-München-Viena ar urma să fie reintrodusă în luna decembrie 2021, cu trei ani mai devreme decât preconiza anterior OBB. Cu toate acestea, cursa nu se va efectua pe ruta tradiţională, via Strasbourg, ci se va adăuga cursei Bruxelles-Viena, care există deja, în oraşul german Mannheim, sud de Frankfurt.
Începând din luna decembrie 2023 cursa Paris-München-Viena ar urma să fie conectată la o secţiune Mannheim-Berlin, ceea ce va permite curse de noapte pe rutele Paris-Berlin şi Bruxelles-Berlin, potrivit Agerpres.
Cu toate acestea, compania franceză de căi ferate (SNCF), unul din partenerii comerciali în acest proiect, a precizat că traseul exact al acestor curse nu a fost încă definitivat.
Schema prezentată cuprinde de asemenea curse de noapte pe rutele Amsterdam-Koln-Zurich (în luna decembrie 2021) şi Zurich-Barcelona (din decembrie 2024), care au fost evocate deja în acordurile încheiate în luna septembrie între OBB şi CFF.
Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, care a înscris renaşterea reţelei Trans Europ Express (TEE) pe agenda preşedinţiei germane a Uniunii Europene, preconizează o "vârstă de aur pentru transportul feroviar post-COVID". Programul lui Andreas Scheuer, bazat pe interconectarea reţelelor de mare viteză, include şi un pachet dedicat trenurilor de noapte.
Pe partea franceză, directorul general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou a apreciat că trebuie ascultată tânăra generaţie care este mai puţin dispusă să călătorească cu avionul. "Este un moment bun pentru a relansa oferta de trenuri de noapte în Europa" a apreciat , Jean-Pierre Farandou, recunoscând că iniţiativa a fost lansată de companiile ivale iar SNCF a fost până acum o prezenţă modestă pe acest segment.
Mai multe despre:
#transport feroviar#trenuri de mare viteza
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS