Decizia a fost luata in sedinta de miercuri a Guvernului, potrivit Mediafax.

Executivul sustine ca, prin inchirierea a peste 1.000 km de linii neinteroperabile, CFR si CFR Calatori vor inregistra economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei.

"Efortul bugetar va fi indreptat catre dezvoltarea si modernizarea principalelor linii de cale ferata, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile, pe care se desfasoara cea mai mare parte a traficului de calatori si marfuri, iar pentru infrastructura feroviara neinteroperabila vom incuraja in continuare atragerea de capital privat. In ceea ce priveste inchiderea liniilor nerentabile, vorbim de un total de 1.104 km, respectiv 661 km din infrastructura feroviara publica si 443 km parti din infrastructura feroviara privata aflata in patrimoniul CFR si economii de 40 milioane lei. Ne respectam astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare si eficientizare care sa asigure viabilitatea economica a companiilor feroviare", afirma ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, intr-un comunicat transmis de Guvern.

Incepand cu anul 2004, au fost inchiriate sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 kilometri.

Saptamana trecuta, Guvernul a decis inceperea procedurii de inchidere a unor parti din infrastructura publica feroviara, aflata in administrarea Ministerului Transporturilor si in concesiunea Companiei Nationale de Cai Ferate, sumele rezultate in urma casarii urmand sa fie utilizate de CFR pentru intretinerea retelei.

Ce presupune intelegerea Guvernului cu FMI

Guvernul s-a angajat in urma negocierilor cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii.

Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (retea desfasurata), din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.