Guvernul inchiriaza si inchide peste 2.000 kilometri de cale ferata
Guvernul a decis inchirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata si inchiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimand ca operatiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, masura convenita anterior cu Fondul Monetar International (FMI).
Decizia a fost luata in sedinta de miercuri a Guvernului, potrivit Mediafax.
Executivul sustine ca, prin inchirierea a peste 1.000 km de linii neinteroperabile, CFR si CFR Calatori vor inregistra economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei.
"Efortul bugetar va fi indreptat catre dezvoltarea si modernizarea principalelor linii de cale ferata, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile, pe care se desfasoara cea mai mare parte a traficului de calatori si marfuri, iar pentru infrastructura feroviara neinteroperabila vom incuraja in continuare atragerea de capital privat. In ceea ce priveste inchiderea liniilor nerentabile, vorbim de un total de 1.104 km, respectiv 661 km din infrastructura feroviara publica si 443 km parti din infrastructura feroviara privata aflata in patrimoniul CFR si economii de 40 milioane lei. Ne respectam astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare si eficientizare care sa asigure viabilitatea economica a companiilor feroviare", afirma ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, intr-un comunicat transmis de Guvern.
Incepand cu anul 2004, au fost inchiriate sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 kilometri.
Saptamana trecuta, Guvernul a decis inceperea procedurii de inchidere a unor parti din infrastructura publica feroviara, aflata in administrarea Ministerului Transporturilor si in concesiunea Companiei Nationale de Cai Ferate, sumele rezultate in urma casarii urmand sa fie utilizate de CFR pentru intretinerea retelei.
Ce presupune intelegerea Guvernului cu FMI
Guvernul s-a angajat in urma negocierilor cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii.
Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (retea desfasurata), din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS