Trenul electric produs la Craiova a plecat in prima cursa. Cum arata Hyperion. FOTO
Premierul Victor Ponta a plecat, sambata dupa-amiaza, din Gara Craiova, in prima cursa a trenului electric Hyperion, produs in acest oras, el spunand ca garnitura arata mai bine decat orice alt tren din Franta, Germania sau SUA.
"Am promis in urma cu o luna ca vin si facem primul drum cu un tren electric romanesc, un tren care arata mai bine ca orice tren din Germania, Franta sau America si sunt absolut convins ca de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am vazut ca facem si locomotive, dupa 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mandri si eu o sa fiu mandru sa merg cu trenul facut la Craiova, la Softronic, in toata Europa", a afirmat Ponta, citat de Mediafax.
Intrebat de jurnalisti de ce trenul atinge o viteza mica, el a raspus ca din cauza sinelor de cale ferata, ci nu din cauza trenului: "Este asa din cauza sinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am adus pe domnul Sova, sa faca si sina, pentru ca tren avem".
Victor Ponta, care pe parcursul drumului s-a aflat in cabina mecanicilor, a spus ca are senzatia ca nu se afla in Romania, intrebandu-i in permanenta pe mecanici detalii tehnice.
"Acest tren arata si merge la standardele cele mai inalte. Am fost cu trenuri si in alte parti ale lumii, in Franta, in Germania, in America si nu e cu nimic mai prejos trenul oltenesc si acum ramane sa muncim sa dotam companiile cu cat mai multe asemenea facilitati, pe de o parte, iar partea cea mai grea este sa facem si infrastructura feroviara la nivelul unor asemenea trenuri. E ca la partea rutiera - masini facem si la Dacia, si la Ford, masini ca in Occident, dar nu avem drumuri ca in Occident, la fel va fi si cu trenul", a afirmat Ponta.
El a mai spus ca garnitura este "un F 16 al trenurilor" la nivel tehnologic.
Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat in Romania de catre compania Softronic Craiova, investitia depasind cinci milioane de euro.
Hyperion, tren de conceptie romaneasca, este compus din patru vagoane, avand o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorita sistemului sau de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosita si in alte tari.
Hyperion, prima rama electrica din Romania, cu podea joasa si tractiune asincrona produsa de industria romaneasca de profil, poate fi construita in doua variante de viteza maxima, de 160 km pe ora, respectiv 200 km pe ora.
Compania Softronic, detinuta de patru persoane fizice - Ionel Ghita (30% din capital), Ion Garnita (26%), Augustin Popescu (26%) si Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost infiintata in 1991 la Craiova si a incheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.
Mai multe despre:
#trenuri#tren Hyperion
Pe acelasi subiect: