Intr-o lume in care trenurile merg cu 400 km/ora, ale noastre circula mai prost ca acum 80 de ani. Reportaj de pe ruta Bucuresti-Buzau, calatorie care dureaza cu 40 minute mai mult ca in 1938
Daca in 1938 drumul de la Bucuresti la Buzau dura o ora si jumatate, acum, dupa ani de progres si reforme, acelasi drum dureaza cu 40 de minute mai mult, din cauza infrastructurii. Visam si noi la o linie de mare viteza, care va fi gata insa in 2050.
Bucuresti, Gara de Nord, miezul zilei. Acesta este trenul de Buzau la care ne-am luat bilete. Ar trebui sa facem o ora si 30 de minute pana la destinatie.
Nici nu am plecat bine din Gara de Nord si surpriza. Oprim din senin 5 minute la Buftea. Au trecut doar 18 minute de cand am plecat si deja avem parte de o statie neasteptata. Asteptam sa treaca un alt tren, pentru ca sunt lucrari la linie si se circula pe un singur fir.
Pornim din nou, insa fara prea mult noroc. Acum incepe partea frumoasa a calatoriei, cea in care viteza trenului este una de croaziera - atingem 28 de kilometri la ora - probabil ca sa putem admira peisajul.
Acum 75 de ani, Romania se lauda cu una dintre cele mai moderne retele de cai ferate din lume. Astazi doar bucata dintre Bucuresti si Ploiesti este modernizata. Daca in Franta sau Italia trenurile strabat 400 de kilometri in doua ore, noi ne chinuim sa facem doua ore pe 130 de km. Daca avem noroc.
Pana la Buzau, trenul Inter Regio a facut doua ore si 10 minute, cu 40 de minute mai mult fata de durata pe care o avea o calatorie identica in anul 1938.
Acum trenurile circula cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora, cu 15 kilometri mai putin fata de 1989. Pe distantele lungi problemele sunt si mai mari. De la Bucuresti la Baia Mare se fac 14 ore cu trenul, cu 4 ore mai mult ca in 1989.
Singura sansa ar fi trenul de mare viteza, pe care oficialii de la Transporturi il vad functional in anul 2050. Pana in 2020 vom face doar hartii si analize.
"Romania va dezvolta pana in 2050 un traseu de cale ferata de viteza de la vest la sud-est... de completare a retelei feroviare de mare viteza. In perioada 2014-2020 se propune realizarea studiilor necesare si proiectului tehnic", pricezeaza Ministerul Transporturilor.
Recent intors din China, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani" ca de anul acesta vom incepe primele analize.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS