Un purtator de cuvant al RFF, operatorul retelei de cale ferata, a confirmat eroarea, potrivit Reuters, citata de Mediafax. 

"Am descoperit problema un pic prea tarziu, recunoastem acest lucru si ne acceptam responsabilitatea", a declarat purtatorul de cuvant la postul de radio France Info. 

Lucrarile de constructie pentru modificarea peroanelor astfel incat sa permita trecerea noilor trenuri au fost incepute, insa raman de reparat mai multe sute de statii, a adaugat el.

Incurcatura a aparut dupa ce RFF a transmis dimensiuni eronate privind dimensiunile peroanelor catre SNCF, care avea responsabilitatea de a comanda trenurile. 

RFF a furnizat date doar despre peroanele construite in ultimii 30 de ani, iar cele mai multe dintre cele peste 1.200 de peroane din Franta au fost construite cu mai mult de 50 de ani in urma.  Reparatiile au costat deja 80 de milioane de euro. 

Ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier, a dat vina pentru aceasta problema pe "sistemul feroviar absurd", referindu-se la schimbarile decise de autoritati in 1997 de a separa RFF de SNCF. 

Intr-o situatie similara, la compania de metrou Metrorex, sindicalistii au afirmat, la sfarsitul lunii aprilie, ca platformele noilor trenuri cumparate de Metrorex, pentru care s-ar fi platit 98 milioane de euro, sunt prea late si impun modificari in toate cele 14 statii de pe Magistrala 2, compania sustinand, in replica, faptul ca trenurile respecta normele tehnice impuse.