Povestea a inceput in 2011, cand Metrorex a comandat 16 trenuri pentru care s-a angajat sa plateasca aproape 100 de milioane de euro. In tara au fost aduse deocamdata 6,  iar cand au inceput probele, sa vezi necaz.

Metrorex a descoperit greseala chiar in momentul in care trenurile au intrat efectiv in subteran. De pilda, in Piata Romana, noile garnituri sunt cu 5 cm mai mari decat permite peronul.
 
Aurel Radu, director Metrorex: "Nu este nimeni de vina pentru ca trenurile asa au fost comandate, ele respecta standardele europene cu privire la gabarit. Intr-adevar, in anumite statii de metrou, Unirii, Victoriei, raza de curbura fiind foarte mica acolo, au fost mici probleme."

"Micile neajunsuri'' au fost rezolvate simplu, romaneste. In fiecare noapte, dupa ce metroul se inchide, angajatii au pilit peroanele, unul cate unul. Potrivit Metrorex, au fost scurtate 10% dintre cele cu probleme.

Vasile Neagu, vicepresedintele Sindicatului Metrorex: "Gabaritul fiind depasit, s-a facut aceasta decupare la peron, care este de 4-5 cm. S-a intamplat, asta e!"

Situatia putea fi evitata, spun sindicalistii, daca se comandau vagoane cu 5 centimetri mai inguste. Cei din conducere au cu totul alta teorie.

Aurel Radu, director Metrorex: "Pe vremea comunismului se construia poate dupa ureche. Nu exact dupa tehnicile moderne care sunt acum.Trenurile s-au contractat si s-au comandat in 2011, eu atunci nu eram director, dar cred ca s-a procedat conform standartelor internationale. A fost firma de consultanta care a analizat si exact cum s-au comandat asa au venit. Nu sunt costuri suplimentare. Nu este nicio pierdere."

Totusi fiti foarte atenti pe unde calcati. Grija mare atunci cand intrati si iesiti din metrou, pentru ca s-a taiat din peron aceasta distanta este mai mare si, efectiv, piciorul dumneavoastra incape foarte usor aici. S-ar putea sa va accidentati extrem de grav.

Vasile Neagu, vicepresedintele Sindicatului Metrorex: "Sper ca nu se va intampla niciodata chestia asta. Ca si pe strada, mergi si te uiti la picioare sa nu te accidentezi."

Noile garnituri ar fi trebuit sa intre in circulatie la mijlocul lunii aprilie. Din cauza problemelor aparute, trebuie sa avem rabdare pana in iunie.