Producatorii din transporturi inlocuiesc roata cu pernele de aer. Trenul-avion circula la 10 cm deasupra sinelor si este condus de calculator
Transportul pe sine nu s-a schimbat in mod fundamental in ultimii 200 de ani de la aparitia trenurilor, insa producatorii din domeniu vor sa reinventeze conceptul. Lanseaza trenuri de mare viteza adaptate tehnologiei moderne, scrie BBC News.
Ideea unui tren de mare viteza este sa faca transportul mai sigur cu pana la 30%. Astfel, controlul este detinut de computere si nu de oameni. Iar puternicul vehicul pe perne de aer sunt cea mai eficienta solutie.
Unul dintre cele mai noi concepte este Aero-Train care atinge 350 de kilometri pe ora si circula la 10 centimetri deasupra sinelor. Trenul cu infatisare de avion este dezvoltat de cei de la Universitatea Tohoku din Japonia si va fi pus in circulatie, la scara larga, in 2020.
Ideea unor astfel de trenuri nu este noua. MagLev, care conecteaza in China aeroportul Shanghai Pudong International de metrou, circula la doar cativa centimetri deasupra sinelor. Practic, "leviteaza" deasupra acestora cu ajutorul unui camp magnetic si pot atinge 581 de kilometri pe ora.

Si Marea Britanie planuieste sa cheltuiasca pana la 32 de miliarde de lire sterline pe o linie de trenuri de mare viteza care vor conecta Birmingham, Manchester, Leeds si apoi Scotia. Iar in China exista deja 16 linii pe care circula astfel de trenuri.
Atentie insa, la o viteza medie de pana la 240 de kilometri la ora, orice mica defectiune poate duce la o catastrofa. Chiar si asa, studiile arata ca sunt cu pana la o treime mai sigure decat cele traditionale.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS