Investitiile estimate in acest megaproiect dedicat retelei de metrou se ridica la circa 8,5 miliarde de euro, insa pe langa acesti bani, noile statii de metrou vor atrage investitii si la suprafata, in spatii de birouri, complexuri rezidentiale sau centre comerciale, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Reteaua de metrou din Bucuresti, care are in prezent patru magistrale, va avea in urmatoarele doua decenii cinci linii noi, precum si extinderi ale magistralelor deja existente, potrivit planurilor Metrorex, noteaza Ziarul Financiar.

Liniile de metrou care ar putea brazda Bucurestiul peste 20 de ani ar putea fi Magistrala 4 Gara de Nord-Gara Progresul, pentru care investitia este estimata la 950 de milioane de euro, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon (1,7 miliarde de euro), Magistrala 6 Otopeni-1 Mai (850 de milioane de euro), Magistrala Bragadiru-Voluntari (1,9 miliarde de euro), precum si semi-inelul de sud (1,3 miliarde de euro) - acesta din urma asigurand conexiunea intre statiile Dristor si Crangasi prin partea de sud si sud-vest a orasului.

Alte investitii ce se ridica la 1,8 miliarde de euro vizeaza prelungirea liniilor deja existente, pe rutele Pacii-Linia de Centura Vest (250 de milioane de euro), Laminorului-Mogosoaia (290 de milioane de euro), Pipera-Tunari (650 de milioane de euro), Pantelimon-Cernica (250 de milioane de euro) si Ghencea-Domnesti (400 de milioane de euro).

Citeste continuarea pe www.zf.ro