Ce spune seful ANPC la un an de la intrarea in vigoare a Ordonantei 50: Asigura echitatea intre clienti si banci
Constantin Cerbulescu
"Iata ca ne aflam impreuna la un an de la intrarea in vigoare a Ordonantei 50, la a carei finalizare am putea spune ca am contribuit intr-o oarecare masura cu totii. Ordonanta 50 reprezinta un reper in legislatia privind drepturile consumatorilor in domeniul contractelor de credit. Actul normativ reglementeaza aspecte de interes major pentru consumatori reusind, pentru prima data, sa asigure relatii contractuale echitabile intre parti", spune Constantin Cerbulescu (foto), seful Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Potrivit unei informari de presa transmise de ANPC, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, seful autoritatii, a participat ca invitat special la seminarul cu tema „Legislatia aplicabila contractelor de creditare pentru persoanele fizice – prevederi complementare la limita dintre legislatia generala si cea speciala”, la care au fost prezenti si oficiali din cadrul Consiliului Creditului de Consum al Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania, Asociatiei Europene pentru Drept Bancar si Financiar – Romania si din cadrul Asociatiei Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar-Bancar.
"In cuvantul de deschidere a lucrarilor seminarului, presedintele ANPC, domnul Constantin Cerbulescu, a apreciat ca dialogul deschis intre Autoritate si mediul financiar-bancar conduce la intelegerea si aplicarea corecta a legislatiei in domeniu, in interesul consumatorilor", se arata in informarea de presa.
Cerbulescu a mai spus ca il "bucura faptul ca mediul financiar-bancar manifesta interes pentru cunoasterea cat mai buna a legislatiei in domeniu, contribuind astfel la asigurarea unui climat echilibrat pe piata financiar-bancara, in special pe sectorul contractelor de credit pentru consumatori."
Potrivit sefului ANPC, "prevederile Ordonantei (OUG 50, n.red.)au avut un impact imediat asupra relatiilor contractuale. Consumatorii au beneficiat, in principal, de drepturi in ceea ce priveste rambursarea anticipata, comisioanele percepute pe parcursul derularii contractului de credit au fost limitate, s-a interzis introducerea unor noi comisioane si majorarea celor existente. Implicit, respectarea acestor masuri contribuie la cresterea increderii clientilor in institutiile financiar-bancare si la creearea unui mediu concurential activ".
Pe acelasi subiect: