Privatizare esuata la CFR Marfa. Ministrul Transporturilor: “Investitorii au avut acte incomplete. Mi-as da demisia doar daca esecul mi s-ar datora”
UPDATE: Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat pentru Mediafax ca documentele depuse de cei trei investitori interesati de privatizarea CFR Marfa au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare si a precizat ca ar demisiona doar daca esecul privatizarii ar fi din vina sa.
"Daca CFR Marfa nu se privatizeaza din cauza unor greseli ale ministerului, plec a doua zi. Eu imi fac treaba, respect termenele si procedurile", a afirmat ministrul Transporturilor, potrivit Mediafax.
Oficialul a aratat ca documentantiile depuse de cei trei investitori sunt incomplete sau neconforme. "La fiecare ofertant lipsea cate ceva. Facem toate diligentele pentru o noua procedura. Dorinta mea este sa nu iesim din termenul final (20 iunie - n.r.)", a spus Relu Fenechiu.
Intrebat ce investitori ar putea sa se prezinte la reluarea procedurii, ministrul a raspuns ca inclusiv cei trei ofertanti, insa cu "documentatia completa". Fenechiu a adaugat ca pretul de pornire pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa, de 180 milioane de euro, nu va fi modificat.
Niciun investitor nu a trecut in etapa urmatoare privatizarii
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor, informeaza Mediafax.
Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificarii si analizarii documentelor de participare, precum si pentru intocmirii listei investitorilor precalificati sa participe, in continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfa ("lista scurta").
Termenul final pentru desemnarea ofertantului castigator era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar International.
Mai multe despre:
#privatizarea CFR Marfa#transporturi
Pe acelasi subiect: