Ponta, despre privatizarea CFR Marfa: "Sunt patru companii foarte mari care au anuntat deja intentia"
Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, ca "sunt patru companii foarte mari care au anuntat deja intentia" de preluare a CFR Marfa si ca "pana la board-ul FMI din iunie o sa avem procedura finalizata".
"Sunt patru companii foarte mari care au anuntat deja intentia si pana la board-ul FMI din iunie o sa avem procedura finalizata", a spus Victor Ponta, citat de Mediafax.
Premierul a aratat ca procedura de privatizare se desfasoara conform prevederilor recomandate de consultant, iar ceea ce este important este ca nu pot participa "tot felul de oameni", cum a fost in cazul Oltchim.
De asemenea, intrebat daca prevederea privind participarea la licitatie a unor asocieri de companii nu poate duce la un nou caz Oltchim, Ponta a spus ca e nevoie de investitii foarte mari la CFR Marfa, iar cei care participa se pot asocia pentru a investi. "Trebuie si 30 de milioane de euro activitate in domeniu. Nu stiu daca domnul Diaconescu are", a mai spus premierul.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat recent ca dupa cedarea a 51% din actiunile CFR Marfa statul roman va putea impiedica vanzarea companiei la fier vechi, iar conditiile restrictive impuse in caietul de sarcini nu vor permite inscrierea la licitatie a unor "geambasi".
Fenechiu a spus ca si-ar dori ca privatizarea sa fie realizata cu o companie care sa dezvolte transportul feroviar de marfuri in Romania. Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 180 milioane de euro, iar castigatorul licitatiei va fi stabilit la jumatatea lunii iunie.
Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, respectiv licitatie cu oferta in plic.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS