OmniTRAX, inregistrata in Denver, Colorado, este una dintre cele mai importante companii feroviare si de management al transporturilor private din America de Nord, potrivit datelor publicate pe site-ul propriu. Compania a fost fondata de omul de afaceri Patrick Broe.

Prin afilierea cu grupul Broe si portofoliul de companii administrate de acesta, OmniTRAX are capacitatea de a asigura solutii specializate pentru dezvoltarea industriala si in domeniul imobiliar, prin si in afara retelei feroviare pe care o are in administrare.

Transferoviar Grup, companie controlata de omul de afaceri Calin Mitica, a fost infiintata in 2003 si are drept obiect de activitate servicii de transport/logistica feroviara si manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara, constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi. Compania activeaza atat pe piata din Romania, cat si la nivel international. Compania detine participatii majoritare in cadrul firmelor UV Aiud si Transferoviar Calatori.

Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investitii fondat in 1957, administrand active de peste doua miliarde de euro in domenii precum managementul activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala. Donau-Finanz este calificat in faza finala a procesului de privatizare a companiei feroviare BDZ din Bulgaria.

Grup Feroviar Roman este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. GFR a anuntat in februarie ca a fost admis pe lista scurta la privatizarea BDZ Cargo. Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene.

Ponta: "Investitorii sunt seriosi"

Premierul Victor Ponta afirma ca a cerut date legate de companiile care au depus documentatii la privatizarea CFR Marfa si ca investitorii in cauza sunt seriosi, astfel ca are incredere ca acestia pot aplica o strategie eficienta, adaugand ca societatea poate fi viabila, dar "nu e asa usor cum pare".

"Ma astept ca oricare dintre cei trei - pentru ca am cerut date, este vorba de investitori seriosi - am incredere ca oricare dintre cei trei trei sa aiba capacitatea de a implementa o strategie pe termen mediu si lung de eficientizare a companiei, pastrare a locurilor de munca si cresterea competitiei pe piata interna si pe piata directa", a spus Ponta.

Intrebat de jurnalisti daca crede ca statul va incasa suma estimata de 180 milioane euro in schimbul pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa, premierul a afirmat ca orice discutie serioasa porneste de la cele 1,5 miliarde lei reprezentand datorii ale companiei si de la faptul ca CFR Marfa a pierdut, incepand cu 2008, aproape jumatate din piata romaneasca.

"CFR Marfa este o companie care poate fi facuta viabila, dar nu e chiar asa usor cum pare. Deocamdata, faptul ca cele trei companii participa la modul foarte serios stiind si de datorii, si de problemele care exista este un semn bun. Acum eu ar trebui sa prezint CFR cum se prezinta pe la televizor, ca pe un diamant, dar nu-i chiar...Eu vreau sa-l vand, dar nu cred ca ii pacalim pe oameni, credeti ca nu stiu cate datorii are CFR Marfa sau credeti ca daca era pe profit il mai vindeam? Nu-l mai vindeam", a adaugat Ponta.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat recent ca, dupa cedarea a 51% din actiunile CFR Marfa, statul roman va putea impiedica vanzarea companiei la fier vechi, iar conditiile restrictive impuse in caietul de sarcini nu vor permite inscrierea la licitatie a unor "geambasi". Fenechiu a spus ca si-ar dori ca privatizarea sa fie realizata cu o companie care sa dezvolte transportul feroviar de marfuri in Romania.

Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI. Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 180 milioane de euro, iar castigatorul licitatiei va fi stabilit la jumatatea lunii iunie. Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, respectiv licitatie cu oferta in plic.