Pe 20 iunie va fi desemnat cumparatorul CFR Marfa. Care sunt pasii in privatizarea celui mai mare transportator de marfa din Romania
Ofertele de cumparare a pachetului majoritar la CFR Marfa au fost deschise, joi, la Ministerul Transporturilor. Este prima etapa in procedura de vanzare a celui mai mare operator de transport marfa din Romania.
Trei companii au fost acceptate la privatizare si sunt pregatite sa dea cel putin 180 de milioane de euro, pretul de pornire considerat insa prea mic de catre experti.
Dupa oferta companiei Transferoviar, cu sediul in Cluj, au fost deschise si cele facute de americanii de la OmniTRAX si de Grupul Feroviar Roman, care a depus dosarul de participare cu un minut inainte de expirarea termenului. Dupa verificarea dosarelor, toti ofertantii au fost declarat admisi.
Transferoviar Grup il are actionar majoritar pe omul de afaceri Calin Mitica. Grupul Feroviar Roman, un alt participant la privatizare, este controlat de Gruia Stoica si este principalul concurent al CFR Marfa cu peste 30 la suta din piata. Daca ar castiga, ar controla 80% din piata si de aceea e nevoie si de acordul Consiliului Concurentei pentru vanzare.
Singura companie straina, OmniTRAX, una din cele mai mari din America de Nord, reprezentata la privatizare de Anda Bloom si George Trandafir, a refuzat sa faca declaratii.
Cea mai importanta privatizare din acest an porneste de la 180 milioane de euro.
"Daca am fi pornit de la un pret de vanzare mai mic erau mai multi investitori. Am restrictionat destul de mult accesul la aceasta procedura, pentru ca am dorit ca CFR Marfa sa nu poata fi cumparata decat de o companie puternica, cu istoric", a spus ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Pe 15 mai vom afla numele companiilor selectate pentru a continua procedura de privatizare, care vor negocia direct cu ministerul conditiile si pretul de vanzare. Pe 20 iunie va fi desemnat castigatorul.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS