Pe 20 iunie va fi desemnat cumparatorul CFR Marfa. Care sunt pasii in privatizarea celui mai mare transportator de marfa din Romania
Ofertele de cumparare a pachetului majoritar la CFR Marfa au fost deschise, joi, la Ministerul Transporturilor. Este prima etapa in procedura de vanzare a celui mai mare operator de transport marfa din Romania.
Trei companii au fost acceptate la privatizare si sunt pregatite sa dea cel putin 180 de milioane de euro, pretul de pornire considerat insa prea mic de catre experti.
Dupa oferta companiei Transferoviar, cu sediul in Cluj, au fost deschise si cele facute de americanii de la OmniTRAX si de Grupul Feroviar Roman, care a depus dosarul de participare cu un minut inainte de expirarea termenului. Dupa verificarea dosarelor, toti ofertantii au fost declarat admisi.
Transferoviar Grup il are actionar majoritar pe omul de afaceri Calin Mitica. Grupul Feroviar Roman, un alt participant la privatizare, este controlat de Gruia Stoica si este principalul concurent al CFR Marfa cu peste 30 la suta din piata. Daca ar castiga, ar controla 80% din piata si de aceea e nevoie si de acordul Consiliului Concurentei pentru vanzare.
Singura companie straina, OmniTRAX, una din cele mai mari din America de Nord, reprezentata la privatizare de Anda Bloom si George Trandafir, a refuzat sa faca declaratii.
Cea mai importanta privatizare din acest an porneste de la 180 milioane de euro.
"Daca am fi pornit de la un pret de vanzare mai mic erau mai multi investitori. Am restrictionat destul de mult accesul la aceasta procedura, pentru ca am dorit ca CFR Marfa sa nu poata fi cumparata decat de o companie puternica, cu istoric", a spus ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Pe 15 mai vom afla numele companiilor selectate pentru a continua procedura de privatizare, care vor negocia direct cu ministerul conditiile si pretul de vanzare. Pe 20 iunie va fi desemnat castigatorul.
Pe acelasi subiect: