Vom plati taxa de autostrada. Concesionarii care nu-si recupereaza investitia vor primi diferenta de la stat
Guvernul intentioneaza sa modifice regimul actual al concesiunii de autostrazi in sensul ca in contractul incheiat cu investitorul sa fie inclus si angajamentul ca, daca investitia nu este recuperata in cuantumul estimat din taxa pe autostrada, statul sa suporte diferenta de la buget.
Modificarea va fi introdusa pentru a-i convinge pe investitori sa se implice in constructia de autostrazi, prin concesiune, au declarat surse oficiale, citate de Mediafax.
"Guvernul va discuta o solutie legislativa in ceea ce priveste concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxa pe autostrazi, insa statul roman trebuie sa se oblige ca plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza. Altfel, nu vrea nimeni sa faca concesiune, iar astazi vrem proiectul Comarnic-Brasov, apoi va fi Pitesti-Craiova", au afirmat sursele citate.
Potrivit acestora, procedura va fi negociata cu investitorii, inclusiv cuantumul investitiei recuperate si perioada de amortizare.
Guvernul va abroga actuala lege a parteneriatului public-privat, in urma criticilor formulate atat de Comisia Europeana, cat si de reprezentantii mediului de afaceri, si va promova in regim de urgenta un nou act normativ in domeniu.
Guvernul estimeaza ca va asigura in acest an 3,4 miliarde lei (777,5 milioane euro) din fonduri externe si 881,9 milioane lei (201,6 milioane euro) de la buget pentru constructia de autostrazi si reabilitari de drumuri nationale, finantarea fiind calculata pentru proiectele considerate prioritare.
Pe lista principalelor proiecte de infrastructura finantate in acest an au fost incluse, printre altele, Autostrada Orastie-Sibiu (cu o alocare de 699 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Cernavoda-Constanta (435,4 milioane lei, din care 9,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 425,6 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Lugoj-Deva (430 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Autostrada Bucuresti-Brasov (369 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Arad-Timisoara si By- pass Arad (250,7 milioane lei, din care 18,7 milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 231,9 milioane lei din fonduri externe rambursabile), Autostrada Brasov-Cluj-Bors (188,3 milioane lei integral din bugetul de stat), Autostrada Nadlac-Arad (170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), varianta de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada (324,4 milioane lei integral din bugetul de stat), mai scrie Mediafax.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS