Ultima bucata din Autostrada Soarelui, data in exploatare. Ritmul constructiei, rusinos: jumatate de km/luna. Unde nu ai semnal GSM
Dupa un sfert de secol, am reusit sa terminam Autostrada Soarelui. Joi a fost data in exploatare ultima bucata, intre Cernavoda si Medgidia, din drumul de mare viteza de peste 210 kilometri. Ritmul constructiei este unul rusinos: jumatate de kilometru de autostrada pe luna.
In sfarsit putem merge pe doua benzi si pe ultima bucata de pe Autostrada Soarelui. Cei 20 de kilometri au costat 110 milioane de euro, iar constructorul ofera o garantie de 4 ani.
Povestea acestui tronson este insa zbuciumata, licitatia a fost castigata initial de un constructor francez, iar contractul a fost reziliat de Ministerul Transporturilor din cauza intarzierilor. Acum un an, santierul a renascut, dar in administrarea unui nou constructor. Paradoxal pentru tara noastra, de data aceasta muncitorii au terminat cu o luna mai devreme.
Constructia autostrazii spre mare a inceput pe vremea lui Ceausescu. In 1987 erau primii gata primii kilometri de Autostrada Soarelui pe portiunea Cernavoda Fetesti. Urmatorul tronson se inaugura 17 ani mai tarziu. A urmat apoi inca un tronson, acum opt ani.
Bucata de autostrada de 100 de km dintre Bucuresti si Drajna a fost data in exploatare abia in 2004. Oficialii au hotarat sa betoneze primii 24 de kilometri si au luat in calcul doar avantajele: costurile mici de intretinere. Din pacate nimeni nu s-a gandit ca pe timp de iarna asfaltul este mai putin lunecos decat betonul. In plus, nu putem vorbi de confort. Atunci cand treci cu 130 de kilometri pe ora peste rosturile de dilatare, zgomotul este foarte puternic si ai impresia ca mergi cu trenul.
Tronsonul Cernavoda-Medgidia este ultimul dat in functiune in vara doar cu o banda pe sens.
Daca aveti ghinion si masina va lasa pe autostrada trebuie sa cereti ajutorul celorlalti soferi pentru ca de la Cernavoda la Constanta pe anumite zone nu aveti semnal GSM, iar telefoanele de urgenta, desi indicatoarele exista, nu au fost inca instalate.
Cei care nu au insa ghinion vor ajunge mai repede la destinatie.
Daca respectati limita legala de viteza si nu prindeti aglomeratie pe drum, de la Bucurest la Constanta faceti mai putin de doua ore. Daca veniti acum la mare veti face cu jumatate de ora mai putin decat vara trecuta.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS