Taxa de autostrada intoarce soferii pe vechiul drum spre mare. Doar 10% sunt de acord sa plateasca noul bir
Am terminat in sfarsit autostrada spre litoral, dar soferii s-ar putea intoarce la vechiul drum catre mare. Ii sperie taxa de autostrada, pe care autoritatile se gandesc sa o introduca anul viitor pe trei sosele de viteza: Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Constanta si noua centura din sudul Capitalei. Potrivit unui studiu, doar 10% dintre soferi ar fi de acord sa plateasca noul bir.
Soferilor care vor sa ajunga la vara pe litoral li se pregateste o surpriza. Si anume, statiile de taxat pe care Compania Nationala de Drumuri vrea sa le instaleze pe autostrazi. Cei care nu vor sa plateasca pot sa foloseasca vechiul drum spre Constanta.
Potrivit contractului publicat vineri de Compania Nationala de Autostrazi, concesionarul poate incasa venituri din tarife de utilizare a autostrazii (taxa de autostrada), in cadrul unor plafoane stabilite prin contract.
In afara de autostrada Soarelui, in document se vorbeste si de autostrada Bucuresti-Pitesti, dar si de o noua centura a Capitalei. Aceasta va fi amplasata mai la sud de actuala centura si va trebui construita de la zero de o companie care va incasa taxa.
Vestea ca ar putea plati o taxa pentru autostrada nu a fost primita cu bucurie de toti soferii. Potrivit unui studiu, 76% dintre conducatorii auto din Romania, care folosesc masina cel putin o data pe saptamana, ar fi de acord cu taxa de autostrada daca ar beneficia de autostrazi moderne.
Daca banii ar fi folositi eficient si s-ar construi cel putin 500 de kilometri de autostrazi pe an, aproape 50% dintre soferi ar fi dispusi sa plateasca. Dintre cei care aproba noul bir, doar 10% ar plati 40 de lei pe suta de kilometri. In schimb, o taxa de 5 lei la suta de kilometri ar fi convenabila pentru mai bine de 60%. Sumele au fost propuse de initiatorii studiului, nu fixate de oficiali.
Studiul a fost efectuat de Isra Center la inceputul lunii noiembrie si are o marja de eroare de plus, minus 5%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS