Statul nu mai are bani de autostrazi. Datoriile Companiei de Drumuri fata de constructori au ajuns la 1,3 mld. lei
Intalnire de urgenta la Palatul Victoria. Premierul i-a convocat pe cei mai importanti constructori de drumuri din Romania. Compania de Drumuri, care plateste inclusiv deszapezirea soselelelor, nu mai are bani si nu-si mai poate onora contractele.
Datoriile Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) fata de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei in total, vor fi esalonate la plata in baza unui calendar care urmeaza sa fie stabilit, Guvernul neputand aloca in acest an decat aproximativ 200 milioane lei, potrivit Mediafax.
Reprezentanti ai mai multor firme de constructii au venit, luni, la Palatul Victoria pentru a discuta cu premierul Victor Ponta despre finantarea lucrarilor de infrastructura rutiera, dupa ce Guvernul a limitat posibilitatea CNADNR de a efectua si contracta lucrari fara acoperire in buget.
La intalnire au participat atat ministrul Transporturilor, cat si conducerea CNADNR.
La finalul discutiilor, premierul a aratat ca CNADNR inregistreaza in prezent datorii de 779 milioane lei fata de constructorii de drumuri, la care se adauga lucrari care urmeaza sa fie facturate, totalul urmand sa ajunga astfel la 1,3 miliarde lei. Toate aceste datorii vor fi esalonate la plata, deoarece Guvernul nu poate achita in acest an, la rectificare, decat aproximativ 200 milioane lei.
"Probabil ca solutia este de plata in functie de vechime a datoriilor", a spus Ponta. Seful Guvernului a tinut sa precizeze ca aceste lucrari au fost angajate de fostele guverne fara insa ca finantarea sa fie asigurata in bugetul de stat.
La intalnirea de la Palatul Victoria au participat reprezentanti ai companiilor Astaldi, FCC, Max Boegl, Pa&Co, Impresa Pizzaroti, Strabag, Straco Group, Euroconstruct, premierul spunand ca Astaldi are cea mai mare datorie de recuperat de la stat, respectiv de 230 milioane lei pemtru lucrari facturate la Autostrada Bucuresti-Constanta.
Premierul Victor Ponta a declarat, vineri, ca Guvernul a limitat posibilitatea CNADNR de a efectua si contracta lucrari fara acoperire in buget si va initia discutii cu principalii constructori de drumuri, pentru a-i asigura ca lucrarile deja efectuate vor fi platite, dar si pentru a cere un raport mai bun calitate-pret.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS