Soseaua care nu se mai termina. Al doilea an in care nu s-a dat in folosinta niciun tronson din Autostrada Transilvania
Guvernul va esua si in acest an, al doilea consecutiv, in tentativa de a inaugura macar un tronson din Autostrada Transilvania pe langa cei doar 10 kilometri din 2010, o autostrada care trebuia executata in opt ani, dar care nici dupa aproape zece ani de la avizare nu are data certa de finalizare, scrie Mediafax.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent nu au fost executati decat 52 kilometri.
Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.
Ultima inaugurare a fost organizata la sfarsitul anului 2010 si a vizat o portiune de doar 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau, totalul lucrarii executate reprezentand putin peste 10% din traseul total.
Dupa ce contractul cu Bechtel a fost renegociat, astfel incat compania americana sa finalizeze doar doua tronsoane deja incepute si celelalte sa fie scoase la licitatie, guvernantii au promis ca in noiembrie 2012 va fi deschisa circulatia auto si pe tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau-Bors.
Angajamentul pentru continuarea lucrarilor a fost asumat si de reprezentantii noului Guvern, care au aratat ca proiectul nu va fi abandonat, fiind in interesul Transilvaniei ca lucrarile sa fie continuate, iar traseul sa fie conectat de drumurile din Ungaria.
Un document guvernamental releva insa ca acest angajament va fi incalcat, fiind din nou invocata lipsa banilor.
"Datorita (din cauza - n.r.) bugetului alocat pentru 2012, insuficient fata de obligatiile asumate prin acordul la contractul de proiectare si executie a Autostrazii Brasov-Cluj-Bors, si a valorii obligatiilor de plata inregistrate, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrarilor incepand cu luna mai 2012. In consecinta, termenul de finalizare al celor 18 kilometri din Sectiunea 3C Suplacu de Barcau-Bors, prevazut pentru anul 2012, nu poate fi respectat", se arata in document.
Aceeasi sursa releva ca bugetul alocat pe acest an pentru lucrari la Autostrada Transilvania s-a cifrat la 347,6 milioane lei si a fost cheltuit in totalitate pana la inceputul lunii septembrie. Tot la 1 septembrie, datoriile calculate pentru acest proiect se ridicau insa la 187,2 milioane lei, intentia Guvernului fiind de a negocia un program de lucrari "in functie de alocarile bugetare ulterioare".
Romania are in prezent putin peste 300 de kilometri de autostrada.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS