Romania are din aceasta saptamana inca o sosea de viteza: autostrada care va lega trei mari
Romania a pus pe hartie, desigur, Autostrada Vestului, prin care cei din Ministerul Transporturilor vor sa lege Oradea de podul de la Calafat. Practic, suntem impinsi de la spate de altii care vor sa ajunga mai repede in vacanta de la Marea Baltica la Marea Neagra sau la Egee.
Sapte tari europene isi doresc ca trei mari: Baltica, Egee si Neagra sa fie unite printr-o autostrada, numita oficial Via Carpatia.
Traseul va trece si prin Romania. O ramura de peste 500 de km, adica o noua autostrada ce va traversa vestul tarii, ar lega orasul Oradea de podul de la Calafat, care va fi dat in exploatare la sfarsitul anului si va continua prin Bulgaria spre Grecia.
Cealalta ramura, de peste 700 de km, va traversa tara si va ajunge pe litoralul romanesc. Din pacate, cei care vor veni dinspre marea Baltica si vor sa ajunga pe litoralul nostru se vor bloca in primul rand undeva intre Sibiu si Pitesti: aceasta bucata de drum inca nu a fost licitata.
Calatoria balticilor pe autostrada Via Carpatia se va bloca si in zona podului de la Voluntari, unde se termina singura bucata in regim de autostrada, pe care a construit-o Ministerul Transporturilor. De aici incolo, pana la Autostrada Soarelui nu a avut bani, dar nici nu a incercat sa atraga fonduri europene.
"Ca orizont de timp, Sibiu-Pitesti se va termina in 2020. Inseamna ca centura Bucurestiului o sa fie probabil 2017, 2018", a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Autoritatile romane se plang ca nu au bani suficienti: cele 2 miliarde de euro din fonduri europene ar fi suficiente numai pentru 200 de kilometri de autostrada. Asa ca vor schimba tactica si vor miza pe firme private, care vor construi inclusiv si noua autostrada de Vest, ceea ce inseamna ca vom plati taxe pentru a circula pe acolo.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS