S-a anuntat termenul de finalizare a segmentului de autostrada Sibiu-Pitesti
Coridorul IV paneuropean va fi finalizat in anul 2020. Segmentul de autostrada Sibiu-Pitesti va fi construit cu finantare din fonduri europene, alocate in cadrul programului operational 2014-2020, a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Septimiu Buzasu a aratat ca lucrarile de constructie la autostrada Sibiu-Pitesti sunt la fel de dificile ca la cea de pe Valea Prahovei (Comarnic-Brasov), intrucat o treime din lungimea acesteia, de circa 110 km in total, presupune viaducte si tuneluri, informeaza Mediafax.
Proiectul este foarte scump si nu potriveste unui parteneriat public-privat, singura solutie sigura fiind finantarea din fonduri europene.
"Pe Coridorul IV, in 2016 vom circula de la Nadlac la Sibiu, de acolo vom avea o intrerupere pana in 2020 si vom circula de la Pitesti la Constanta", a afirmat Septimiu Buzasu.
In tarile din Occident, la pregatirea unui proiect mare de infrastructura faza de proiectare dureaza circa cinci ani, finantarile se obtin in aproximativ doi ani, "dupa care implementarea este extrem de rapida, este la minut", potrivit sursei citate.
Pe de alta parte, in Romania pregatirea proiectului dureaza 1-1,5 ani, iar implementarea se realizeaza in cinci-sapte ani, intrucat in aceasta faza se corecteaza deficientele din perioada pregatirii.
Prin programul operational transporturi pentru perioada 2007-2013 au fost semnat cu beneficiarii 82 contracte de finantare, cu o valoare contractata totala de 21 miliarde lei, din care s-au platit aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentand un grad de absorbtie de circa 10%.
In aceasta perioada au fost finalizati sau sunt in curs de finalizare 125 kilometri de autostrada, iar pana la sfarsitul programului operational se asteapta sa fie dati in exploatare 370 kilometri de autostrada.
VOYO

RON
RON
RON
RON
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
Să ne amintim ce ne oferă speranță. Alex Bogdan: Depinde doar de noi să putem rescrie povestea unui an mai bun
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS