In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de 2 firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.

Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 km, cu termen de finalizare in aprilie 2013.

Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj-Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare. Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator. Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10 la suta.

Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering care le aduce mancare calda oamenilor. In plus sta in fiecare zi cu ei pe santier.

In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat. In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.