Romania, tara contrastelor. Doua tronsoane de autostrada, incepute in acelasi timp, inainteaza diferit. Romanii, mai harnici ca italienii
Doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit. Lotul unu din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste un milion de euro.
In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de 2 firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.
Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 km, cu termen de finalizare in aprilie 2013.
Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj-Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare. Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator. Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10 la suta.
Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering care le aduce mancare calda oamenilor. In plus sta in fiecare zi cu ei pe santier.
In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat. In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS