Romania, tara contrastelor. Doua tronsoane de autostrada, incepute in acelasi timp, inainteaza diferit. Romanii, mai harnici ca italienii
Doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit. Lotul unu din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste un milion de euro.
In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de 2 firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.
Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 km, cu termen de finalizare in aprilie 2013.
Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj-Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare. Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator. Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10 la suta.
Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering care le aduce mancare calda oamenilor. In plus sta in fiecare zi cu ei pe santier.
In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat. In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.
Pe acelasi subiect: