Regula romaneasca in constructia de drumuri: termenele de finalizare si preturile de dubleaza. Studiu de caz: Autostrada Bucuresti-Ploiesti VIDEO
Termenele sunt anuntate doar ca sa fie incalcate. Iata o regula de aur in constructia de drumuri din Romania. Se aplica si pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti, care nu va fi gata nici in 2011, desi termenul initial a fost depasit cu 2 ani. Premierul spune ca ne lipseste doar un pod, dar realitatea il contrazice : mai sunt de facut 3 treceri peste rauri, iar multe portiuni de sosea sunt neterminate.
Muncitorii care lucreaza la autostrada Bucuresti-Ploiesti devin harnici doar atunci cand sunt filmati. De la minister lucrurile nu arata ca o sueta. "Se lucreaza 7 zile din 7, 24 de ore pe zi", spune Vasile Chiuaru, seful Departamentului Autostrazi. Depsre oprirea lucrarilor, acesta spune: "Fiecare cu misiunea lui, mai sunt timpi tehnologici".
Uite asa lucrarea a intarziat 2 ani si este gata doar in proportie de 85 la suta. Prima problema apare imediat dupa Moara Vlasiei. Abia cand au inceput sa sape, muncitorii au descoperit ca pamantul de aici este foarte mlastinos si au construit in adancime un pilon de 20 de metri. Cam cat un bloc de 8 etaje.
Pe langa podul de la Moara Vlasiei, ar trebui ridicate inca doua peste raurile Ialomita si Prahova. Premierul stie doar de unul. "Autostrada este gata in decembrie, cu exceptia unui pod extrem de important si care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. Aprilie cel tarziu, Bucuresti-Ploiesti este terminata”, explica premierul.
In schimb termenul anuntat pentru Arad-Timisoara sta inca in picioare, cel putin asa sutin autoritatile. Muncitorii spun altceva: "In 2014 e gata".
De inteles, din moment ce 14 kilometri nu au stratul final de asfalt, iar parapetii nu au fost livrati. La fiecare 2 saptamani vom reveni pe cele doua autostrazi ca sa le cerem autoritatilor sa se tina de cuvant.
Pe acelasi subiect: