Partea intunecata a infrastructurii din China: autostrazile zac necirculate, porturile sunt neprofitabile, iar aeroporturile, goale
“Excesiv!” Acesta este cuvantul pe care Lu Dadao, membru al Academiei de Stiinte din China, il foloseste pentru a descrie planurile de dezvoltare a infrastructurii din China. Intr-un interviu acordat recent publicatiei chineze Caixin, Lu si-a exprimat, din nou, opiniile despre vastul program de transporturi al tarii, punand accentul pe risipa de bani care se face si pe inutilitatea unora dintre porturile sau aeroporturile construite in exces.
Lu a dat ca prim exemplu constructia retelei de autostrazi. In 2008, planul era sa se construiasca 100.000 de kilometri.
In 2010 au fost construiti 6.422 de kilometri, care au costat 600 de miliarde de yuani (aproximativ 70 de miliarde de euro), iar planul initial a fost extins la 180.000 de kilometri de-a lungul intregii tari.
Problema este ca nivelurile de trafic pe autostrazile date in folosinta in ultimii cinci ani sunt mult prea mici, iar in unele regiuni din centrul si vestul tarii arterele sunt goale si nu fac decat sa se topeasca in bataia soarelui. Cu toate acestea, chinezii continua sa construiasca autostrazi.
In al doilea rand, dezvoltarea fara control a porturilor, care ce a dus la o concurenta excesiva intre ele. In 2008, porturile din China aveau o capacitate de 4 miliarde de tone de marfa, dar cu toate acestea autoritatile locale au continuat sa concureze in competitia de a construi porturi din ce in ce mai mari si mai incapatoare. Acum fiecare dintre ele se bate pentru suprematie pentru a deveni punct de legatura pentru comertul international.
In acelasi timp, multe aeroporturi regionale au fost construite intr-un ritm alert, cu investitii imense, dar fara studii de fazabilitate. Acest lucru conduce la pierderi masive. Numai in 2008, suma investita in aeroporturile locale si regionale a fost de 9,3 miliarde de yuani (peste un miliard de euro), iar planul este ca pana in 2020 sa se mai construiasca alte 100 aeroporturi regionale. In fiecare an, incep lucrarile la 20 astfel de aeroporturi si se asteapta aprobari pentru alte cateva.
Totodata, exista si un plan de extindere a retelei de cai ferate, inclusiv intre marile orase, suburbii sau intre orasele mici din diferite regiuni, provincii si municipalitati. In aceste conditii, specialistii spun ca nu va exista suficient trafic pentru a amortiza investitiile.
Lu da vina pe guvernele locale, care au inceput proiecte majore de infrastructura, pentru a sustine si a mari productia. El spune ca autoritatile au elaborat proiecte pe termen lung, fara sa gandeasca insa cat de ineficiente sunt pe termen scurt, ceea ce duce la pierderi masive.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS