In tara fara autostrazi, mai multe firme se bat sa construiasca acelasi tronson. 85 mil. euro de la UE s-ar putea evapora VIDEO
Dupa ce ca nu avem autostrazi si drumuri decente, Romania ar putea pierde, dintr-un foc, peste 85 de milioane de euro bani europeni. Cei de la Bruxelles au luat aceasta decizie dureroasa pentru noi, dupa ce cateva firme au contestat in instanta licitatia organizata de Compania de Autostrazi, pentru tronsonul Timisoara - Lugoj, si au castigat. Fapt ce l-a facut pe Traian Basescu sa le reproseze, inclusiv celor din justitie, ca ar purta o parte din vina.
"S-a dus in instanta a gasit un judecator care a spus ‘Da Gigele, tu esti castigatorul!’ si Bruxelles-ul a spus ‘Nu! Spalati-va pe cap cu castigatori stabiliti in felul acesta.’ Noi nu va mai finantam proiectele in care justitia a stabilit cine este castigatorul", le-a spus presedintele judecatorilor.
Asa a rezumat presedintele scrisoarea pe care Comisia Europeana a trimis-o Ministerului Transporturilor.
Cat despre constructorul numit plastic "Gigel" este de fapt un consortiu condus de firma Tehnologica radion. In primavara, cateva firme italiene au castigat licitatia pentru construirea unui sector al autostrazii Timisoara - Lugoj. Valoarea acestuia, putin peste 100 de milioane de euro.
Romanii care au pierdut licitatia au contestat insa procedura iar acum o luna, Curtea de Apel Bucuresti a obligat Compania de Autostrazi sa reevalueze oferta celor de la Tehnologica Radion.
Nemultumiti ca Ministerul Transporturilor a desemnat un castigator, iar instanta un altul, oficialii de la Bruxelles au amenintat ca nu ne vor mai da bani. Pentru proiectele viitoare, precizeaza oficiali ai Ministerului Transporturilor. In ceea ce priveste tronsonul in discutie, Uniunea Europeana asteapta decizia instantei si apoi va asigura 85% din valoarea totala.
Nici cei din Compania de Autostrazi, dar nici reprezentantii firmei Tehnologica Radion nu au dorit sa comenteze afirmatiile presedintelui.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent


Ultimul Vermeer />
RSS