Autostrada ce va lega Marea Neagra de Marea Baltica. Cand va fi discutata si pe unde va trece in Romania
autostrada
Proiectul de constructie a unei autostrazi care sa lege Marea Neagra de Marea Baltica va fi discutat in luna octombrie, la Cernauti, potrivit directorului proiectelor de retele rutiere si feroviare al Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite, Helmut Meelich.
Meelich, care se afla in judetul Suceava impreuna cu diversi membri ai Trans-European Motorways (TEM) al United Nations Economic Commission for Europe (UNECE), a participat, astazi, la o intalnire cu autoritati ale regiunii Cernauti din Ucraina si ale judetului Suceava, unde a vorbit despre necesitatea infiintarii unui coridor care sa lege Marea Neagra de Marea Baltica, prin Suceava si Cernauti, informeaza Mediafax.
Autostrada va fi construita pe E 85 si se va intinde de la Marasesti spre Siret, apoi prin Cernauti, Ternopil si va fi conectata la autostrada Cracovia-Lvov-Kiev, care se afla in constructie. Astfel vor fi interconectate coridoarele europene III, IV si IX.
Guvernatorul regiunii Cernauti, Mychail Papiev, a spus in cadrul intalnirii ca acest coridor exista, dar trebuie dezvoltat.
La randul sau, adjunctul guvernatorului, Mihai Gainiceru, a explicat membrilor TEM al UNCECE ca acest coridor este o conectare intre nordul si sudul Uniunii Europene prin Ucraina spre Polonia si spre Belarus si apoi spre tarile baltice.
Din 2002 traficul autovehiculelor pe traseul E 85 s-a dublat de la an la an, iar transportatorii din UE prefera acest traseu intrucat Ucraina a eliminat regimul de viza pentru tarile UE.
"Transportatorii din UE folosesc acest traseu ce are nevoie de investitii", a spus Gainiceru, care a subliniat ca, pe langa demersurile facute in comun cu Suceava in cadrul Euroregiunii "Prutul de Sus", trei regiuni din Ucraina au transmis Guvernului de la Kiev nevoia de finantare a unei asemenea autostrazi.
El a precizat ca in urma cu 30 de ani trenul Varsovia-Bucuresti circula pe aceasta ruta. "CAER a facut asa ceva. Urmeaza sa facem si noi ceva in comun cu UE", a mai spus adjunctul guvernatorului regiunii Cernauti.
Reprezentantii ucraineni au mai explicat ca dezvoltarea legaturilor dintre Marea Neagra si Marea Baltica face parte din Strategia Dunarii a UE, iar de realizarea unui asemenea coridor sunt foarte interesati si transportatorii din Italia si Slovacia.
Presedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a explicat ca autostrada Siret-Suceava-Bacau-Marasesti-Tisita este prevazuta in planul de amenajare a teritoriului national aprobat prin Legea 363/2006 si a adaugat ca acest coridor exista natural.
"Este o mare asteptare pentru un asemenea traseu spre Marea Neagra si Turcia", a spus Flutur. Acesta a explicat, totodata, ca tendinta actuala este de constructie de autostrazi pe directia Est-Vest, dar considera ca trebuie sa se dea prioritate si rutelor Nord-Sud.
Directorul TEM/TER al UNECE, Helmut Meelich, considera ca pe 6-7 octombrie, la Cernauti, sa fie purtate discutii detaliate, inclusiv cu pozitiile tarilor implicate, Polonia, Ucraina si Romania.
"Este important sa ne cunoastem personal pentru ca vom putea actiona mai usor", a spus Meelich.
El considera ca dezvoltarea infrastructurii de transport in aceasta zona este doar inceputul pentru ca aceasta va determina crestere economica, dezvoltarea industriei si turismului.
Guvernatorul regiunii Cernauti, Mychail Papiev, a subliniat, in final, ca atat Gheorghe Flutur, care e considerat ca un ministru in Romania cat si el, ca fost vicepresedinte al Ucrainei, vor actiona pentru a realiza acest proiect comun.
"Cred ca toata lumea e de acord cu acest nou coridor", a spus Papiev care le-a solicitat membrilor TEM sa sustina aceasta idee care sa fie discutata in detaliu in luna octombrie, la Cernauti.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS