Cine ne da bani ca sa ne facem drumuri si autostrazi
Erste Group, proprietarul BCR, a acordat finantari in valoare de circa 300 milioane de euro pentru proiecte de infrastructura din Romania si estimeaza pentru urmatorul an si jumatate dublarea valorii, a declarat Werner Weihs- Raabl, seful diviziei de profil din cadrul grupului.
"Suntem interesati sa finantam toate tipurile de infrastructura, spitale, parcuri de producere a energiei verzi, dar si de infrastructura de transport, sector unde avem in vedere finantarea proiectului de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov, in cazul in care acesta va fi relansat. Cu siguranta ca in maximum un an si jumatate finantarile acordate pentru infrastructura in Romania se vor dubla", a spus Weihs- Raabl.
El a aratat ca pana in prezent finantarile Erste/BCR de proiecte de infrastructura pe piata locala se ridica la circa 300 milioane de euro. Pentru urmatoarea perioada, Weihs-Raabl estimeaza pre-finantari in valoare de 200 de milioane de euro pentru licitatiile din Coridorul IV Pan European (tronsoane cu o suprafata totala de 288 de kilometri).
Coridorul IV incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta.
In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si continuandu-se pana la Istanbul. In prezent, de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucuresti-Cernavoda si se afla in diferite stadii de executie sectorele Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si Constanta.
De asemenea, Erste, prin intermediul BCR, va acorda un credit de 23 milioane de euro grupului industrial Martifer, banii urmand sa fie folositi pentru dezvoltarea unui proiect de energie eoliana in sud-estul tarii.
"Cautam proiecte care creeaza valoare adaugata, cu beneficii nu doar asupra locuitorilor, ci si cu implicatii macroeconomice, cum ar fi tragerea investitorilor straini", a spus Weihs- Raabl.
In acest sens, Erste are in vedere finantarea, in parteneriat cu autoritatile romane, dar si cu alte banci, mai multor proiecte din domeniul transporturilor din lista prezentata de Guvernul Romaniei, printre care si constructia unui pod peste Dunare in zona Braila-Galati. Proiectul ar presupune fonduri intre 150 si 220 de milioane de euro, inclusiv finantarea pentru drumurile de conexiune.
"Studiem structura proiectului, poate va fi vorba de o concesiune si sa vedem daca putem face un Parteneriat Public Privat", a adaugat Weihs- Raabl.
Divizia de finantari pentru infrastructura din cadrul grupului austriac Erste a fost infiintata in 2008, activand, pe langa Romania, in Austria, Ungaria, Slovacia, Turcia ,Cehia, Polonia, Serbia, Croatia si Ucraina.
Ce spunea seful Erste?
Romania sta in prezent mult mai bine decat in urma cu 2-3 ani din punct de vedere al riscului, iar cel mai important lucru este sa se creeze locuri de munca si sa se construiasca autostrazi "pana la urechi" in urmatorii 15 ani, declara in urma cu un an directorul general si presedintele Erste, Andreas Treichl.
"Romania are pozitie incredibil de buna sa alimenteze cresterea economica. Are acces la fonduri europene substantiale si trebuie sa realizeze un proces de catching-up dramatic in ceea ce priveste infrastructura. Romania este un stat aproximativ de marimea Frantei, dar are mai putin de 300 de kilometri de autostrada. Deci, puteti sa construiti autostrazi pana la urechi in urmatorii 15 de ani si sa ajutati astfel cresterea economiei", spunea Treichl, prezent la reuniunea de la Zagreb, in Croatia, a Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Treichl considera ca posibilitatea de a construi autostrazi reprezinta o "sansa mare" pentru Romania si spera ca politicienii se concentreaza asupra acesteia.
"Pentru moment, politicienii nu sunt asa de puternici in aceasta privinta (constructia de autostrazi - n.r.) asa cum ar trebui sa fie", spunea seful Erste Bank.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS