Dacia ar plati cu 30 euro mai putin pentru fiecare masina trimisa la export, daca ar exista autostrada Pitesti-Sibiu-Arad. Ce promite Ponta francezilor de la Renault ca sa nu paraseasca Romania
Dupa ce Ministerul Transporturilor a facut public Masterplanul, conform caruia Pitestiul nu va mai fi legat de Sibiu de mult-asteptata autostrada, ci doar de un drum expres, sambata, premierul Victor Ponta a confirmat acest proiect.
Premierul a explicat modificarea in cadrul unei conferinta de presa tinuta, sambata, la uzinele Dacia-Renault. Insa atat producatorii de automobile, cat si Uniunea Europeana considera prioritara constructia autostrazii, datorita careia exporturile spre tarile din Vest ar putea fi facute mult mai repede.
In fata managerilor francezi, Victor Ponta a vorbit despre drumul de 115 kilometri ce ar trebui sa lege Pitestiul de Sibiu. Premierul le-a spus ca in Masterplanul Ministerului Transporturilor, segmentul este prevazut ca autostrada. Doar ca, mai intai, pe acest tronson va fi construit un drum expres.
"Masterplanul prevede foarte clar regim de autostrada, va prevede finantarea in doua faze, pentru drum expres in prima faza si imediat avem finantarea finala ca autostrada. Important e sa incepem", a explicat Victor Ponta.
Si ministrul Transporturilor Ioan Rus a ajuns la Pitesti in urma cu doua zile. A explicat ca vor incepe exproprierile si se vor face studii de fezabilitate si proiectare in regim de autostrada, dar ca va fi construit un drum expres. Abia dupa 2020 se va largi spatiul dintre cele doua sensuri de mers, se vor adauga benzi de rezerva, plus spatii de parcari si alte servicii. Asta daca, desigur, guvernantii vor gasi bani pentru finantare.
Directorul general de la Dacia sustine ca uzina ar plati cu 30 de euro mai putin pentru transportul fiecarei masini trimisa la export, daca ar exista autostrada Pitesti-Sibiu-Arad. De altfel, francezii au amenintat de mai multe ori ca isi vor reloca productia daca Romania nu isi rezolva problemele legate de infrastructura.
"Nu cred ca vor pleca, iar daca vor pleca, nu vor pleca din cauza asta", a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Anul trecut, sefii uzinelor Dacia-Renault au amenintat ca e posibil sa paraseasca Romania in cazul in care Coridorul IV PAN-EUROPEAN, din care face parte si autostrada Pitesti - Sibiu, nu va fi terminat.
Pentru economia Romaniei, chiar si o relocare partiala a productiei de modele Dacia ar reprezenta o lovitura. Masinile fabricate la Pitesti reprezinta 10% din exporturile tarii si 3% din intreaga economie. Dacia tine in spate si o intreaga industrie si ofera, direct sau indirect, peste 100.000 de locuri de munca.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS