Scandal pe Masterplanul dupa care se vor construi autostrazi. Transportatorii: Apara interese de grup, contine erori aritmetice de clasa a II-a, nu respecta interesele economice ale tarii
Au iesit scantei la Ministerul Transporturilor, unde autoritatile au incercat sa convinga reprezentantii societatii civile, dar mai ales firmele de transport, sa sustina Masterplanul. Documentul dupa care se vor construi autostrazi in Romania apara interese de grup, contine erori aritmetice de clasa a II-a si nu respecta interesele economice ale tarii", au strigat transportatorii.
Dupa o ora de dezbateri, directorul CNADNR a explodat. Transportatorii i-au cerut autostrada intre Sibiu si Pitesti, nu un drum expres, asa cum vor sa construiasca autoritatile. Care autoritati ar avea fonduri europene pentru autostrada, sustin tot transportatorii.
Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Banii de la buget sunt foarte putini"
"Sa fim seriosi, prietene, tara asta nu a trait din fonduri europene de cand e Romania. Nu stam exclusiv la mana fondurilor europene. Vom trai din banutii nostri."
Comparatia autostrazilor
Sibiu - Pitesti
Costul estimat al autostrazii - 1,77 miliarde euro
UE - 85 %
Romania - 15%.
Comarnic - Brasov
Costul estimat al autostrazii: 1,1 - 1,8 miliarde euro
Romania - 100%
Sibiu - Pitesti este principalul coridor economic al tarii, care face legatura dintre Constanta si Nadlac, spun transportatorii, iar drumul expres va diminua viteza si gabariturile.
Ion Lixandru, reprezentantul transportatorilor: "Sunt niste interese de grup si noi treuie sa platim."
Ministerul sustine insa ca traficul ar fi mai mare pe la Brasov decat pe la Sibiu. Dar transportatorii ii contrazic pe oficiali si spun ca nu au luat in calcul drumurile alternative, iar masterplanul de doua milioane de euro contine erori de calcul.
Marcel Bolos, responsabil de fonduri europene in Ministerul Transporturilor: "Cand am masurat zona de campie poate in loc de 5 km poate dvs v-au iesit 7. Nu e fixometru."
Ministerul Transporturilor stie cat costa fiecare kilometru de autostrada. La campie 4,5 milioane de euro, iar la munte 20 de milioane.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS