Dupa o ora de dezbateri, directorul CNADNR a explodat. Transportatorii i-au cerut autostrada intre Sibiu si Pitesti, nu un drum expres, asa cum vor sa construiasca autoritatile. Care autoritati ar avea fonduri europene pentru autostrada, sustin tot transportatorii.

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Banii de la buget sunt foarte putini"

"Sa fim seriosi, prietene, tara asta nu a trait din fonduri europene de cand e Romania. Nu stam exclusiv la mana fondurilor europene. Vom trai din banutii nostri."

Comparatia autostrazilor
 

Sibiu - Pitesti
Costul estimat al autostrazii - 1,77 miliarde euro
UE - 85 %
Romania - 15%.

Comarnic - Brasov
Costul estimat al autostrazii: 1,1 - 1,8 miliarde euro
Romania - 100%

Sibiu - Pitesti este principalul coridor economic al tarii, care face legatura dintre Constanta si Nadlac, spun transportatorii, iar drumul expres va diminua viteza si gabariturile.

Ion Lixandru, reprezentantul transportatorilor: "Sunt niste interese de grup si noi treuie sa platim."

Ministerul sustine insa ca traficul ar fi mai mare pe la Brasov decat pe la Sibiu. Dar transportatorii ii contrazic pe oficiali si spun ca nu au luat in calcul drumurile alternative, iar masterplanul de doua milioane de euro contine erori de calcul.

Marcel Bolos, responsabil de fonduri europene in Ministerul Transporturilor: "Cand am masurat zona de campie poate in loc de 5 km poate dvs v-au iesit 7. Nu e fixometru."

Ministerul Transporturilor stie cat costa fiecare kilometru de autostrada. La campie 4,5 milioane de euro, iar la munte 20 de milioane.