Autostrada Nadlac-Arad va fi construita in totalitate de asocierea Astaldi-Max Boegl, dupa esecurile Romstrade si Alpine Bau. Primul tronson, gata pana la sfarsitul anului
Autostrada Arad-Nadlac. Sursa: Mediafax Foto
Asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl va finaliza lucrarile la cel de-al doilea lot al autostrazii Nadlac-Arad, intre Pecica si Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.
CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie a lotului doi, in lungime de 16,6 kilometri, dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%.
"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca astazi, 26.09.2014, a fost semnat contractul Proiectare si Executie Autostrada Nadlac - Arad si Drum de legatura, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat. Contractul a fost atribuit, in urma unei licitatii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl Romania SRL si are o valoare totala de 89.348.287,63 lei fara TVA", se arata intr-un comunicat transmis vineri de CNADNR.
Finantarea este asigurata din fonduri europene (85%) si sume de la bugetul de stat (15%). Potrivit comunicatului, lucrarile se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizeaza finalizarea lucrarilor ramase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrazii si varianta de ocolire a orasului Arad.
Asocierea Astaldi-Max Boegl construieste si primul lot al autostrazii Arad - Nadlac, in lungime de 22 de kilometri.
Constructia autostrazii Nadlac - Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat insa, in 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, iar anul trecut a reziliat si contractul de proiectare si executie a lotului 2, dupa falimentul Alpine Bau.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de constructorul Romstrade.
Contractul de proiectare si executie al autostrazii Nadlac - Arad si drum de legatura, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit in 19 decembrie, in urma unei licitatii deschise, pentru pretul cel mai scazut.
Pe acelasi subiect: