Romania paradoxala: Transporturile au mai multi bani pentru autostrazi decat pot cheltui. Un miliard de lei, redistribuit la rectificare
Guvernul va adopta, marti, a doua rectificare bugetara din acest an. Potrivit proiectului, cei mai multi bani se vor taia de la proiectele europene, din care peste 1 miliard de lei de la autostrazi. Ministrul Transporturilor recunoaste ca nu mai are cum sa finiseze kilometri de autostrada promisi anul acesta. Oficialii vor lua un miliard de lei si de la Ministerul Agriculturii si vor da primariilor doua miliarde de lei in plus.
Ioan Rus, ministru al Transporturilor de trei luni, recunoaste ca in Romania s-a construit mai lent decat fusese planuit la inceputul anului, iar CNADNR este acum intr-o situatie incredibila: are mai multi bani decat poate cheltui.
"Probabil ca noi aveam bugetate cofinantare pentru 100 de km, stim ca sunt 60, inseamna ca 40% din cofinantarea aceea o putem disponibiliza pentru alte ministere, ca nu ne-am facut treaba corespunzator”, recunoaste Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Pana la sfarsitul anului vor fi gata lotul 3 de pe autostrada Orastie-Sibiu si autostrada Nadlac-Arad. Pentru 2015, Compania Nationala de Drumuri isi propune sa dea in exploatare de trei ori mai multe autostrazi, adica 180 de kilometri.
Rectificarea bugetara a Guvernului urmeaza sa fie adoptata marti. Este a doua din acest an. Fondul de rezeva la dispozitia premierului va fi suplimentat cu 500 de milioane de lei. In schimb vor fi taiate 4 miliarde de lei de la cofinantarea proiectelor europene.
In afara de Departamentul pentru Marile Proiecte si Ministerul Transporturilor, pierd bani la rectificare Ministerul Agriculturii, Finantele si Ministerul Sanatatii.
Cei mai multi bani in plus ii vor primi Ministerul Muncii, cel al Dezvoltarii, Ministerul de Interne, cel al Apararii si Ministerul Justitiei. Primariile vor primi peste 2 milarde de lei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS