La licitatie s-au inscris sapte consortii - Impresa Pizzarotti/Pomponio, Tirrena Scavi/Condotte/Cossi, OHL/Copisa/Rubau, Astaldi/Euroconstruct/AstalRom, Aktor/Shapir, MonteAdriano/Confort/Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia si Strabag/Straco Grup - si doua companii - FCC Construction (SPANIA) si Impregilo (Italia).

Durata de proiectare este de sase luni, iar cea de executie de 24 de luni, la care se adauga 24 de luni garantie, se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Criteriul de atribuire va tine cont in proportie de 70% de propunerea tehnica si 30% de pret.

Contractul face parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si va fi finantat de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%).

Proiectul face parte din coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania la Nurenberg si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si continua pana la Istanbul.