Lucrarile la Autostrada Soarelui avanseaza cu viteza melcului! Cat costa exproprierea unui metru patrat de teren?
Se urneste greu santierul autostrazii catre mare! Mai sunt 3 luni pana cand incepe sezonul estival, iar sefa de la Transporturi promite ca vom ajunge la plaja pe soseaua de viteza. Dar optimismul de la Bucuresti nu se potriveste cu situatia din teren, dupa cum a constatat si o echipa PRO TV. Intre timp, si exproprierile avanseaza timid. Guvernul n-a aprobat inca sumele pentru oamenii care-si vor pierde terenurile pentru o portiune importanta din autostrada.
O fundatura mocirloasa de care nu poti trece nici cu o masina de teren. Asa arata azi capatul Autostrazii Soarelui de la Cernavoda. Constructorul nu e de gasit pe santier.
Singurul loc unde se lucreaza serios este podul de la kilometrul 188. In ciuda vremii friguroase si a noroiului, muncitorii lucreaza la pod. In schimb, in partea cealalta, vedem un camp unde inca nu s-a excavat absolut nimic.
Se mai lucreaza si la alte pasaje care traverseaza drumurile nationale din zona. In rest, ritmul lucrarilor nu e convingator. Constructorii dau vina pe exproprieri. Toti oamenii din zona asteapta cu ingrijorare sa afle ce sume le va da Guvernul, daca-si pierd o parte din pamanturi pentru autostrada.
Executivul discuta chiar in aceasta seara un proiect de hotarare, potrivit careia, pentru exproprieri, statul ar putea aloca pution peste 87 de milioane de lei, pentru aproape 4.000.000 de metri patrati suprafata expropriate. Adica, in medie, in jur de 5 euro pentru un metro patrat.
Asta nu inseamna ca toata lume aprimeste la fel. De exemplu, o femeie primeste pentru 3 metri de pamant expropriat doar… un leu.
In unele situatii lucrurile se complica. Multe din terenurile expropiate sunt ocupate de vie pentru care proprietarii au luat fonduri europene sa o replanteze.
Dupa finalizarea exproprierilor vine insa alta problema: 67 de sit-uri arheologice au fost descoperite pe traseul de la Cernavoda la Constanta. Compania de autostrazi si-a angajat arheologi, dar nici ei nu pot sa lucreze, pana nu se usuca noroaiele.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS