Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a primit 17 oferte pentru constructia celor doua loturi ale tronsonului de autostrada Timisoara-Lugoj.

In ceea ce priveste primul lot, pentru lucrarile de proiectare si executie al acestuia, sapte consortii au depus oferte, si anume: Straco-Azvi-Studio Corona, UMB-Tehnostrade-Carena, Doprastav-CCCF Timisoara, Vega-Selina-Consitrans, Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes, Magenta-Assignia-Simarc-Specialist Consulting SRL, Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia si Eureca.

Pentru lotul al doilea ofertantii sunt Strabag si asocierile Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio, Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, FCC Construction, Copisa-OHL- Soares da Costa, Lena-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Tehnologica Radion-Rosas-Arcadis, Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct-Tancrad-Primacons, Viarom-Vectra-Tractebel si SCCF Iasi-Colas-Egis.

Proiectarea primului lot al autostrazii presupune 9,5 kilometri si costa peste 266 de milioane de lei, fara TVA.

Al doilea lot de autostrada va avea 25,6 kilometri si va costa aproape 612 milioane de lei, fara TVA.

Austostrada Timisoara-Lujoj nu este singurul proiect care atrage interesul companiilor. Si pentru constructia autostrazii Nadlac-Arad, estimata la peste 993 de milioane de lei, se „bat” 15 firme romanesti, dar si straine, printre care Romstrade, Euroconstruct, UMB, Strabag, Alpine si Astaldi.

Autostrada Nadlac-Arad face parte din coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta.