Ne legam de unguri cu Autostrada Transilvania. Cand vom circula cu 130 de km pe ora pana la Viena
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si ministrul ungar al Dezvoltarii Nationale, Pal Volner, vor semna doua acorduri interguvernamentale pentru conexiunea autostrazilor Arad-Nadlac si Cluj Napoca-Santaul Mare (Bors) cu autostrazi din Ungaria. Acordurile vor fi semnate, maine, la Budapesta si vizeaza conexiunea cu autostrazile Csanadpalota-Mako-Szeged si Nagykereki-Szolnok.
Boagiu va discuta cu oficialii ungari si despre dezvoltarea si modernizarea coordonata a infrastructurii drumurilor secundare de interes comun care traverseaza frontiera, precum si despre modernizarea liniilor feroviare de la frontieara.
Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi. Primul va fi executat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru suma de 115,8 milioane euro.
Lotul al doilea va fi proiectat si executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Autostrada Cluj Napoca-Santaul Mare (Bors), face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput in 2003 de compania americana Bechtel pe traseul Brasov-Cluj Napoca-Bors (415 km). Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.
Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul acestui an, din lipsa de fonduri. Sursa de finantare pentru acest proiect este exclusiv bugetul de stat.
In luna mai, Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) avea o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.
Pe acelasi subiect: