"Am solicitat reducerilor costurilor, astfel incat sa se incadreze in standardele de cost, revizuirea graficului de lucrari si esalonarea datoriilor", a declarat marti directorul general al CNADNR, Daniela Draghia.

Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru constructia de autostrazi, acestea fiind cuprinse intre 3,8 si 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostrada.

Astfel, un kilometru de autostrada ar urma sa coste pana la 3,802 milioane euro in zona de ses, 4,98 milioane euro in zona de deal si 5,922 milioane euro in zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrarile de arta (poduri, viaducte, tuneluri) si conexe.

Draghia a mentionat ca solicitarile au fost transmise companiei Bechtel din SUA printr-o scrisoare, la care inca nu s-a primit raspuns.

"Ii asteptam la intalnire pe cei de la Bechtel cu mandatul de negociere din SUA. In acest moment nu se discuta despre reziliere, iar rezilierea nu a fost mentionata in nicio scrisoare", a afirmat Draghia.

CNADNR datoreaza companiei Bechtel suma de 90,4 milioane euro, fara TVA, reprezentand facturi neachitate din perioada 2009-2010.

Lungimea autostrazii Brasov-Bors este de 415 kilometri, din care au fost realizati doar 52,5 kilometri, intre Campia Turzii si Gilau.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel.