CNADNR cere Bechtel costuri cu 35% mai mici la autostrada Brasov-Bors si un nou grafic de executie
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel, constructorul autostrazii Brasov-Bors, reducerea costurilor cu aproximativ 35% si revizuirea graficului de executie, intrucat termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi atins.
"Am solicitat reducerilor costurilor, astfel incat sa se incadreze in standardele de cost, revizuirea graficului de lucrari si esalonarea datoriilor", a declarat marti directorul general al CNADNR, Daniela Draghia.
Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru constructia de autostrazi, acestea fiind cuprinse intre 3,8 si 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostrada.
Astfel, un kilometru de autostrada ar urma sa coste pana la 3,802 milioane euro in zona de ses, 4,98 milioane euro in zona de deal si 5,922 milioane euro in zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrarile de arta (poduri, viaducte, tuneluri) si conexe.
Draghia a mentionat ca solicitarile au fost transmise companiei Bechtel din SUA printr-o scrisoare, la care inca nu s-a primit raspuns.
"Ii asteptam la intalnire pe cei de la Bechtel cu mandatul de negociere din SUA. In acest moment nu se discuta despre reziliere, iar rezilierea nu a fost mentionata in nicio scrisoare", a afirmat Draghia.
CNADNR datoreaza companiei Bechtel suma de 90,4 milioane euro, fara TVA, reprezentand facturi neachitate din perioada 2009-2010.
Lungimea autostrazii Brasov-Bors este de 415 kilometri, din care au fost realizati doar 52,5 kilometri, intre Campia Turzii si Gilau.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS