Bechtel, acuzata ca nu si-a platit datoriile catre 50 de firme care au lucrat la Autostrada Transilvania in 2010
Mai mult de 50 de firme acuza constructorul Autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel ca nu si-a achitat facturile pentru lucrarile executate in 2010. Reprezentantii intreprinderilor au cerut sprijinul prefectului de Cluj, Florin Stamatian, pentru recuperarea banilor.
Zece administratori de firme din Cluj si Salaj au fost primiti, azi-dimineata, in audienta la prefectul judetului Cluj, Florin Stamatian, acestia reclamand ca din cauza neplatii sumelor datorate de compania Bechtel, cuprinse intre zeci de mii de lei si milioane de euro, au fost nevoiti sa trimita angajati in somaj, sa renunte la masinile achizitionate in leasing si chiar sa isi inchida afacerile, relateaza Mediafax.
"Noi am subcontractat lucrari pentru Bechtel la Autostrada Transilvania in anul 2010. Avem facturi si nu ni s-au platit. Am lucrat la Autostrada Transilvania, se circula pe autostrada si am vrea sa ne primim banii. Asta e durerea noastra. Sunt peste 50 de firme, unii zic ca sunt 150. Am cerut sprijinul prefectului de Cluj, ca reprezentant al Guvernului in teritoriu, sa vedem ce se poate face, sa ne ajute in recuperarea banilor", spune Gavril Vagner.
Vagner are de recuperat 80.000 de lei (echivalentul a aproximativ 19.000 de euro) pentru lucrarile facute de firma sa de transport si materiale de constructii.
El a precizat ca s-au purtat discutii si cu conducerea companiei Bechtel pentru plata datoriilor, dar aceasta amana luarea oricarei decizii.
"Noi ne-am saturat de un an de zile sa tot asteptam. Cei de la Bechtel ne amana ca sunt in discutii cu Guvernul. Avem necazuri si noi. Vedem ce solutii ar fi, sa dam Bechtel in judecata ar fi una, dar nu este cazul, vrem sa ne intelegem normal", a adaugat Vagner.
La randul sau, un alt administrator de firma, Costel Calugar, a precizat ca are de primit de la compania Bechtel "mai multe milioane de euro" pentru lucrarile executate la Autostrada Transilvania.
"Am avut lucrari de transport, de piatra, balast si nu am primit banii de peste un an si doua luni. Am de recuperat milioane de euro, am platit TVA si datoriile la stat. Am fost nevoit sa dau afara mai mult de jumatate din angajati, dar sunt alte firme care si-au pierdut masinile achizitionate in leasing sau au dat faliment. O solutie ar fi preluarea datoriilor pe care Bechtel le are catre firmele care au lucrat la Autostrada Transilvania de catre CNADNR. Ne temem ca Bechtel ar putea sa plece din Romania si sa nu-si plateasca datoriile", a afirmat Calugar.
Prefectul Florin Stamatian a declarat ca va incerca sa ajute firmele subcontractoare la Bechtel pentru recuperarea datoriilor.
"Reprezentantiilor firmelor subcontractoare la Bechtel au venit cu o solutie care poate fi viabila. O sa fac demersurile necesare in aceasta directie", a spus Florin Stamatian.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS