Bechtel a incasat 10 mil. euro in 2011 pentru… zero km de autostrada. Ce ascunde contractul companiei cu statul VIDEO
Cat credeti ca poate incasa prin contract un constructor fara sa livreze nici un metru de asfalt in 2011? Ce-ati spune de 10 milioane de euro numai in primele sase luni. Recordul apartine americanilor de la Bechtel care, desi au retras oamenii si utilajele de pe santierele din Transilvania, trimit facturi grase la plata.
Din campurile de la Cluj, americanii au plecat incet dar sigur in ultimele luni. Asta dupa ce au dat gata doar 52 de kilometri de la Campia Turzii la Gilau, pentru care au incasat de patru ori mai mult decat in Albania, adica peste 1,3 miliarde de euro.
Pretul corect este la noi asadar aproape 20 de milioane de euro pe kilometru. Profitul trage la Bechtel chiar si cand nu lucreaza. Vorbim despre factura lunara de un milion de euro, plus TVA pentru paza, chirii sau electricitate.
Statul roman plateste lunar companiei americane sume uriase de bani pentru mormane de piatra si pamant care asteapta sa fie mutate sau pentru fiare care ruginesc in structurile de beton.
Statul mai are datorii de 114 milioane de euro pentru lucrarile din 2010, asa ca americanii isi asteapta banii pe santierele din strainatate.
Ministerul Transporturilor incearca zilele acestea sa renegocieze din nou contractul total dezavantajos. Scenariile sunt trei. Unu - Bechtel continua sa stea si sa incaseze un milion si jumatate de euro fara sa faca nimic. Doi - le platim datoriile si revin la munca la preturile mari cu care ne-au obisnuit. Sau trei - rupem contractul cu riscurile de rigoare.
Desi multi si-ar dori rezilierea, adevarul este ca ar fi o catastrofa financiara cu penalitati de sute de milioane de euro pentru stat. Mai mult, timp de doi ani nu am avea voie sa redeschim lucrarile cu alt constructor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS