Klaus Iohannis va discuta, la Tallinn, despre linia feroviară Constanţa-Gdansk și autostrada care va lega Lituania de Grecia, prin România. Proiectele, finanțate de SUA
Harta Europei
Preşedintele Klaus Iohannis va discuta la Tallinn, săptămâna viitoare, despre proiectele de infrastructură finanţate de SUA, respectiv calea ferată Constanţa-Gdansk şi autostrada care va lega Lituania de Grecia, prin România, a anunţat, joi, ministrul Lucian Bode.
Ministrul Transporturilor a precizat că proiectul căii ferate de la Constanţa la Gdansk, Rail-2-Sea, a fost propus de ţara noastră în cadrul summitului Iniţiativei celor Trei Mări desfăşurat în 2018 la Bucureşti, iar cel de-al doilea proiect, Via Carpatia, a fost propus de Polonia şi reprezintă o autostradă menită să lege Lituania de Grecia, prin România.
"Aceste proiecte sunt susţinute de România având dublă utilizare, inclusiv militar, şi noi susţinem să parcurgă traseul statelor care sunt membre ale Uniunii Europene. Aşadar, prin România, coridorul feroviar va pleca de la Constanţa - Bucureşti - Braşov - Sighişoara - Coşlariu, aici avem două variante, spre Cluj-Napoca şi Episcopia Bihor şi cealaltă variantă spre Curtici, cu ieşire spre Ungaria", a spus Bode, citat de Agerpres.
De asemenea, calea rutieră are traseul Borş - Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj şi de aici alternativa de sud, Lugoj - Calafat, respectiv alternativa de centru Lugoj - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa, a adăugat ministrul.
"Noi vom discuta în continuare cu toate cele 12 state membre ale acestei iniţiative. Domnul preşedinte Klaus Iohannis participă la Tallinn săptămâna viitoare la summitul Iniţiativei celor Trei Mări. Am pus la dispoziţie toate aceste variante şi m-aş bucura în cel mai scurt timp cu putinţă toate aceste proiecte mari de infrastructură să prindă contur", a adăugat oficialul guvernamental.
Rail-2-Sea: urmăreşte construirea unei linii de cale ferată cu dublă utilizare civilă-militară între portul Gdansk şi portul Constanţa. Acest proiect are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială cât şi pentru transportul rapid al forţelor şi echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3.663 km, între Portul Gdansk şi Portul Constanţa care va traversa patru state: Republica Polonă, Republica Slovacă, Ungaria şi România.
Via Carpatia: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a susţinut şi participă la realizarea proiectului promovat de partea polonă, Via Carpatia care are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud, prin Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia, ca o nouă conexiune de autostradă între nordul şi sudul Europei, integrând sistemul de transport al statelor participante.
Al cincilea Summit al Iniţiativei celor Trei Mări va avea loc la Tallinn, Estonia, în perioada 19-20 octombrie 2020.
Din Initiaţiva celor Trei Mări, lansată în 2015, fac parte 12 ţări de la Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră: Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia şi Ungaria.
Ambasadorul american la Bucureşti, Adrian Zuckerman, a anunţat săptămâna trecută că Statele Unite vor începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi şi a unei căi ferate, care să lege Constanţa, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS