Ministrul Transporturilor anunță 700 km noi de autostradă şi 300 km de drum expres, în următorii patru ani. Ce tronsoane vor fi gata în acest an
Autostrada Soarelui
România ar putea avea 700 de kilometri noi de autostradă şi 300 de kilometri de drum expres în următorii patru ani, având în vedere tronsoanele pe care se lucrează şi cele pentru care se va da în curând ordinul de începere a lucrărilor, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Ministrul a fost întrebat câţi kilometri de autostradă vor fi finalizaţi în următorii patru ani.
"Avem în derulare proiecte importante şi considerăm că 700 de kilometri de autostradă şi 300 de km de drum expres pot fi finalizaţi", a spus Bode, la conferinţa online RoInvest, potrivit Agerpres.
În ceea ce priveşte autostrăzile, vor fi gata lotul 1 şi lotul 5 din autostrada Sibiu-Piteşti, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Transilvania integral, cu excepţia tronsonului care cuprinde tunelul Meseş, autostrada A7 Ploieşti-Siret, mai puţin loturile Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret. La acestea se adaugă A0, centura de nord şi sud a Capitalei.
"Sunt 700 de kilometri de autostradă aflate unele tronsoane în lucru, altele vor intra în lucru în perioada următoare, dar cert este că pot fi finalizate, conform contractelor, până în 2024", a subliniat oficialul guvernamental.
În ceea ce priveşte drumurile expres, este vorba de Craiova-Piteşti, Brăila-Galaţi, Focşani-Brăila şi Buzău-Brăila.
"Sunt aproximativ 300 de kilometri de drum expres care pot fi finalizaţi în următorii patru ani", a completat Bode.
Autostrada Râşnov-Cristian, centura Bacău şi tronsonul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, gata până la finele anului
Potrivit ministrului, tronsonul de autostradă Râşnov-Cristian, varianta ocolitoare a municipiului Bacău şi lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda vor fi gata până la sfârşitul acestui an.
"Am preluat în noiembrie anul trecut mandatul şi aveam în implementare aproximativ 150 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare. În acest moment avem peste 250 de kilometri în lucru", a spus Bode.
De asemenea, au fost semnate contracte de proiectare şi execuţie pentru încă 250 de kilometri de autostradă.
"Anul viitor avem toate şansele ca în România să se lucreze pe aproximativ 250-300 de kilometri de autostrăzi, drum expres şi variante ocolitoare. Am dat în trafic cei 23 de kilometri de pe autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, am dat în trafic 25 de km din autostrada Transilvania şi până la sfârşitul anului ne propunem să finalizăm tronsonul 1 din autostrada Sebeş-Turda, să finalizăm sectorul de autostradă dintre Râşnov şi Cristian şi varianta de ocolire Bacău, 17 kilometri în regim de autostradă. Acestea sunt obiectivele până la sfârşitul anului", a precizat ministrul Transporturilor.
El a amintit că modelul economic bazat pe investiţii al actualului Guvern priveşte infrastructura de transport ca fiind coloana vertebrală a creşterii economice a ţării, astfel că şi-a planificat lucrări în valoare totală de 72,4 miliarde de euro în următorii 10 ani, pe toate modurile de transport.
"De unde luăm aceşti bani? Din cei aproximativ 47 de miliarde de euro din noul cadru financiar multianual 2021-2027, din cei 33 de miliarde de euro din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă, din bugetul de stat - am spus că vom aloca 2% din PIB pentru sectorul transporturi în fiecare an - şi, bineînţeles, din împrumuturi externe", a arătat ministrul.
Potrivit acestuia, dacă astăzi am aloca 2% din PIB, adică 4 miliarde de euro, pentru transporturi, nu am putea să-i cheltuim, pentru că nu avem deocamdată capacitatea administrativă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS