Scutul, numit TBM in limbajul constructorilor, este impresionant. La New York, o masina similara a fost sarbatorita cu sampanie cand si-a inceput lucrul.

Pe masura ce avanseaza, in spatele ei se monteaza boltari din beton, care formeaza peretele tunelului. Prima sa misiune va fi saparea galeriei de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor, care are peste 6 kilometri.

Scutul, cu un diametru de 6,5 metri, va intra in subteran la Academia Militara, spre Drumul Taberei. Specialistii de la metrou spun ca sapaturile nu vor provoca vibratii, dar ca masura de prevedere au verificat starea blocurilor de pe traseu.

Probleme cu vibratiile au aparut la Valea Ialomitei, unde se lucreaza la noul depou al metroului. Aici locatarii unui bloc alaturat se plang ca le-au crapat peretii si nu li se mai inchid usile. Un balcon a fost lovit de un macaragiu neatent. Santierul merge insa inainte.

Masinaria a venit din Turcia, iar in curand va sosi si o sora geamana. Constructorii le-au botezat Sfanta Varvara si Sfanta Parasheva. Ele au un diametru de peste 6 metri si jumatate fiecare si vor fi impinse in tunel cu forta de peste 4 de tone.

La viteza normala de lucru, vor avea nevoie de 7 luni pentru a sapa cei 4 kilometri de galerie care ii va reveni fiecarui scut. Constructorii promit ca vor termina cu sapaturile si structurile de beton la sfarsitul anului viitor. Urmeaza montarea sinelor si instalatiilor, iar metroul va fi pus in functiune in 2015.