Lucrarile la autostrada Arad-Nadlac au inceput cu stangul. Nici n-au fost bine executate primele tronsoane ca ele vor fi refacute. Reprezentantii companiei de autostrazi recunosc acest lucru, dar sustin c-ar fi vorba de cateva tronsoane experimentale, iar lucrarile nu vor intarzia termenul de executie.

"Se experimeneteaza daca solul folosit indeplineste conditiile pentru a fi folosit la tronsoanele de executie, daca nu corespunde se inlocuieste solul respectiv", spune Cosmin Tanta, purtatorul de cuvant al Directiei de Drumuri si Poduri Timisoara.

Reprezentantii opozitiei ii contrazic insa pe oficiali. "Tronsoanele experimentale nu exista, e o inventie pentru a acoperi materialele de proasta calitate cu care lucreaza constructorul", afirma deputatul PSD Sorin Bota.

Specialistii sustin ca problemele pornesc de la  faptul ca pamantul folosit la realizarea terasamentului nu se taseaza pentru ca are prea mult nisip si din aceasta cauza risca sa se surpe in momentul in care se va turna asfaltul. Insa, niciunul dintre cei doi constructori nu recunoaste ca ar fi vreo problema.

Reprezentantii celuilalt constructor, firma Alpine, care executa a doua portiune din autostrada, spun ca zvonurile nu au temei pentru ca ei nici nu au inceput lucrarile la terasamente.

De cealalta parte, autoritatile avertizeaza ca orice intarziere fata de termenul de finalizare prevazut pentru aprilie 2013, va fi penalizata cu 0,1 % pe zi din valoarea contractului, adica peste 200.000 de euro pentru fiecare 24 de ore.

Segmentul de 38 de kilometri care va lega Aradul de granita cu Ungaria si practic de reteaua de austostrazi din Europa de Vest  este impartit in doua sectoare: primul are 22 de kilometri si e construit de firma Romstrade, iar al doilea are 18 kilometri si este realizat de compania Alpine.