Autostrada mesterului Manole. Primele probleme pe tronsonul Arad-Nadlac, la doua luni de la demararea lucrarilor VIDEO
Asadar, cateva din tronsoanele pregatite pentru asfaltare vor fi refacute. Compania de autostrazi recunoaste situatia si ii ameninta pe constructori cu sanctiuni uriase. 200.000 de euro pentru fiecare zi de intarziere daca soseaua de mare viteza nu va fi gata la timp.
Lucrarile la autostrada Arad-Nadlac au inceput cu stangul. Nici n-au fost bine executate primele tronsoane ca ele vor fi refacute. Reprezentantii companiei de autostrazi recunosc acest lucru, dar sustin c-ar fi vorba de cateva tronsoane experimentale, iar lucrarile nu vor intarzia termenul de executie.
"Se experimeneteaza daca solul folosit indeplineste conditiile pentru a fi folosit la tronsoanele de executie, daca nu corespunde se inlocuieste solul respectiv", spune Cosmin Tanta, purtatorul de cuvant al Directiei de Drumuri si Poduri Timisoara.
Reprezentantii opozitiei ii contrazic insa pe oficiali. "Tronsoanele experimentale nu exista, e o inventie pentru a acoperi materialele de proasta calitate cu care lucreaza constructorul", afirma deputatul PSD Sorin Bota.
Specialistii sustin ca problemele pornesc de la faptul ca pamantul folosit la realizarea terasamentului nu se taseaza pentru ca are prea mult nisip si din aceasta cauza risca sa se surpe in momentul in care se va turna asfaltul. Insa, niciunul dintre cei doi constructori nu recunoaste ca ar fi vreo problema.
Reprezentantii celuilalt constructor, firma Alpine, care executa a doua portiune din autostrada, spun ca zvonurile nu au temei pentru ca ei nici nu au inceput lucrarile la terasamente.
De cealalta parte, autoritatile avertizeaza ca orice intarziere fata de termenul de finalizare prevazut pentru aprilie 2013, va fi penalizata cu 0,1 % pe zi din valoarea contractului, adica peste 200.000 de euro pentru fiecare 24 de ore.
Segmentul de 38 de kilometri care va lega Aradul de granita cu Ungaria si practic de reteaua de austostrazi din Europa de Vest este impartit in doua sectoare: primul are 22 de kilometri si e construit de firma Romstrade, iar al doilea are 18 kilometri si este realizat de compania Alpine.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS