Recordul negativ este inregistrat de tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, unde lucrarile in continuare au stagnat, in conditiile in care in 2011 nu au fost alocate fonduri pentru continuarea lucrarilor. In medie, cele zece santiere de autostrazi sunt finalizate in proportie de doar 57%, desi cea mai mare parte a acestora sunt lucrari incepute in anii 2007-2008 si doar doua sunt tronsoane demarate in 2011.

La solicitarea Ziarului Financiar, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a transmis progresele realizate de constructori pana la finalul lunii octombrie pe fiecare din cele zece santiere de autostrazi (Arad-Timisoara, centura Aradului, Cernavoda-Medgidia, Medgidia-Constanta, centura Constantei, Bucuresti-Moara Vlasiei, Moara Vlasiei-Ploiesti, Suplacu de Barcau-Bors, Nadlac-Arad, Deva-Orastie).

Tronsonul care a recuperat cel mai mult in lunie septembrie si octombrie este centura la standard de autostrada a municipiului Arad, care a avansat cu 16%, pana la un stadiu de executie de 71%. "Termenul estimativ de finalizare integrala a lucrarilor pe centura Arad este primul semestru din 2012", a declarat Daniela Draghia, director general al CNADNR.

La polul opus, lucrarile la soseaua Suplacu de Barcau-Bors nu au inregistrat niciun avans, in conditiile in care pentru anul acesta nu sunt prevazute fonduri de la Ministerul Transporturilor care sa asigure continuarea lucrarilor. Cu toate acestea, in noiembrie anul viitor urmeaza sa fie inaugurat un tronson de 17 km din totalul de 64 ai autostrazii, receptia finala urmand sa se faca in 2013, potrivit CNADNR.

Citeste mai multe pe www.zf.ro