Firma care va castiga dreptul de a incasa banii se va ocupa si de intretinerea soselelor de viteza. Statul vrea sa scape astfel de niste cheltuieli uriase. Numai pe timp de iarna, contractele pentru deszapezirea autostrazii Soarelui ne costa 5 milioane de euro.

Potrivit Companiei Nationale de Drumuri taxa de autostrada se va numi tarif de concesiune si va fi aplicat pe autostrada de Centura de Sud a municipiului Bucuresti, Autostrada Bucuresti-Pitesti si Autostrada Bucuresti-Constanta.

In cazul Centurii din jurul Bucurestiului, paralela cu Centura veche, concesionarul va trebui mai intai sa o construiasca. Costurile se ridica la aproape 900 milioane de euro, iar firma isi va recupera ulterior banii din tariful de concesiune.

La mai bine de 33.000 de masini, cate circula anual pe autostrada Soarelui, cel mai aglomerat drum din Romania, firma concesionara va castiga pana la 12 milioane de euro, daca taxa pe autostrada va fi de 1 euro/100 kilometri. Daca, insa, aceasta taxa va fi de 3 euro/100 kilometri, veniturile firmei se vor tripla.

De altfel, autoritatile compara introducerea taxei pe autostrada cu... primii pasi ai unui om pe Luna. "Este un pas foarte mic, dar un pas foarte urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resurse bugetare noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura si vorbesc de autostrazi daca doar stam din bugetul de stat", a declarat premierul Victor Ponta.

In total, cele trei autostrazi pe care se va circula exclusiv cu taxa insumeaza aproape 400 de kilometri. Deocamdata, pentru constructia Centurii de Sud a Capitalei au fost depuse patru oferte. Compania Nationala de Drumuri sustine ca taxa va fi stabilita in urma procedurii de atribuire a contractului.