Cosmarul soferilor, taxa pe autostrada, se transforma in realitate. Care vor fi drumurile cu plata
Compania Nationala de Drumuri recunoaste oficial: romanii care vor circula pe cele mai aglomerate autostrazi din Romania sunt buni de plata. Mai exact, pe autostrada Soarelui, pe Bucuresti-Pitesti, dar si pe o noua Centura in regim de autostrada din jurul Capitalei.
Firma care va castiga dreptul de a incasa banii se va ocupa si de intretinerea soselelor de viteza. Statul vrea sa scape astfel de niste cheltuieli uriase. Numai pe timp de iarna, contractele pentru deszapezirea autostrazii Soarelui ne costa 5 milioane de euro.
Potrivit Companiei Nationale de Drumuri taxa de autostrada se va numi tarif de concesiune si va fi aplicat pe autostrada de Centura de Sud a municipiului Bucuresti, Autostrada Bucuresti-Pitesti si Autostrada Bucuresti-Constanta.
In cazul Centurii din jurul Bucurestiului, paralela cu Centura veche, concesionarul va trebui mai intai sa o construiasca. Costurile se ridica la aproape 900 milioane de euro, iar firma isi va recupera ulterior banii din tariful de concesiune.
La mai bine de 33.000 de masini, cate circula anual pe autostrada Soarelui, cel mai aglomerat drum din Romania, firma concesionara va castiga pana la 12 milioane de euro, daca taxa pe autostrada va fi de 1 euro/100 kilometri. Daca, insa, aceasta taxa va fi de 3 euro/100 kilometri, veniturile firmei se vor tripla.
De altfel, autoritatile compara introducerea taxei pe autostrada cu... primii pasi ai unui om pe Luna. "Este un pas foarte mic, dar un pas foarte urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resurse bugetare noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura si vorbesc de autostrazi daca doar stam din bugetul de stat", a declarat premierul Victor Ponta.
In total, cele trei autostrazi pe care se va circula exclusiv cu taxa insumeaza aproape 400 de kilometri. Deocamdata, pentru constructia Centurii de Sud a Capitalei au fost depuse patru oferte. Compania Nationala de Drumuri sustine ca taxa va fi stabilita in urma procedurii de atribuire a contractului.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS