Companiile aeriene si cele rutiere se bat pe "capsunari". Avioanele ies castigatoare!
Lupta dura pentru banii romanilor care lucreaza in vest, dusa de firmele de transport si companiile low-cost, risca sa lase fara paine mii de soferi de autocar. Nici nu e de mirare daca ne gandim ca operatorii aerieni arunca pe piata bilete care "decoleaza" de la 99 de eurocenti. In fata unui asemenea pret, oamenii fac imediat alegerea, mai ales ca astfel ajung la destinatie mai repede.
Companiile aeriene low-cost au lansat oferte peste oferte, in special pentru zonele unde sunt multi romani care lucreaza in strainatate.
Cu zece euro poti ajunge in Italia, de exemplu. Cu 20, in Franta, Anglia sau Spania. Sunt tarife fara taxele de aeroport, dar, chiar si asa, concureaza cu un bilet la autocar care costa cel putin 60 de euro, pentru Peninsula.
Firesc, firmele pierd clienti. Unele aveau o cursa pe zi in Europa, iar acum abia daca mai umplu un autocar pe saptamana.
"In opinia mea, preturile la transportul terestru - in speta cu autocarele - au ajuns la cotele minime, in conditiile in care a crescut pretul carburantilor si al traficului pe autostrazi", spune Gelu Ghica, patronul unei firme de transport auto.
Cum reusesc insa companiile aeriene low-cost sa atraga tot mai multi calatori cu astfel de preturi, fara sa dea faliment?
"De sase luni renegociem continuu contractele cu furnizorii la preturi tot mai mici", explica Adrian Ionascu, directorul general al unei companii aeriene low-cost.
Din cifrele anuntate de reprezentantii unora dintre companiile aeriene low cost, aproximativ trei milioane de romani au zburat cu ele. Numar in crestere cu aproape 20% fata de 2008.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS