Companiile aeriene si cele rutiere se bat pe "capsunari". Avioanele ies castigatoare!
Lupta dura pentru banii romanilor care lucreaza in vest, dusa de firmele de transport si companiile low-cost, risca sa lase fara paine mii de soferi de autocar. Nici nu e de mirare daca ne gandim ca operatorii aerieni arunca pe piata bilete care "decoleaza" de la 99 de eurocenti. In fata unui asemenea pret, oamenii fac imediat alegerea, mai ales ca astfel ajung la destinatie mai repede.
Companiile aeriene low-cost au lansat oferte peste oferte, in special pentru zonele unde sunt multi romani care lucreaza in strainatate.
Cu zece euro poti ajunge in Italia, de exemplu. Cu 20, in Franta, Anglia sau Spania. Sunt tarife fara taxele de aeroport, dar, chiar si asa, concureaza cu un bilet la autocar care costa cel putin 60 de euro, pentru Peninsula.
Firesc, firmele pierd clienti. Unele aveau o cursa pe zi in Europa, iar acum abia daca mai umplu un autocar pe saptamana.
"In opinia mea, preturile la transportul terestru - in speta cu autocarele - au ajuns la cotele minime, in conditiile in care a crescut pretul carburantilor si al traficului pe autostrazi", spune Gelu Ghica, patronul unei firme de transport auto.
Cum reusesc insa companiile aeriene low-cost sa atraga tot mai multi calatori cu astfel de preturi, fara sa dea faliment?
"De sase luni renegociem continuu contractele cu furnizorii la preturi tot mai mici", explica Adrian Ionascu, directorul general al unei companii aeriene low-cost.
Din cifrele anuntate de reprezentantii unora dintre companiile aeriene low cost, aproximativ trei milioane de romani au zburat cu ele. Numar in crestere cu aproape 20% fata de 2008.
Pe acelasi subiect: