Cele mai scumpe sisteme de transport din lume GALERIE FOTO
Un sistem de transport dezvoltat si bine pus la punct este crucial pentru cresterea economica si pentru stabilitatea unui stat. Autoritatile nationale din toate tarile lumii cauta solutii pentru a dezvolta sisteme din ce in ce mai sofisticate si mai performante, atat in ceea ce priveste inftrastructura de transport terestra, cat si pentru cea aeriana. Iar asta inseamna si din ce in ce mai multi bani investiti. Iata mai jos un top al celor mai scumpe structuri de transport din lume, realizat de www.rediff.com.
1. Reteaua de autostrazi interstatale din SUA – 114 miliarde de dolari
Sistemul face parte din reteaua nationala de autostrazi si are o lungime de peste 75.000 de kilometri.
Definitivat in 1992, sistemul de autostrazi leaga cele mai importante orase americane intre ele, dar si cu alte drumuri nationale si noduri de circulatie.
2. Trenul de mare viteza din China – 32,5 miliarde de dolari
Trenurile de mare viteza leaga Beijingul de Shanghai si parcurge distanta dintre cele doua orase – 1.318 km, in 5 ore, jumatate fata de timpul necesar inainte.
China are reteaua cea mai mare din lume de trenuri de mare viteza, cu 8.358 de kilometri de cale ferata, la care s-au adaugat, in ianuarie, inca 2.200 de kilometric pe care se circula cu 350 de kilometri/ora.
3. Crossrail – sud-estul Angliei – 25,8 miliarde de dolari
Crossrail este un proiect pentru construirea unor noi conexiuni subterane de cale ferata in Londra. Reteaua va fi finalizata in 2017.
4. Sistemul de autostrazi din centrul Bostonului – 22 miliarde de dolari
Pentru fluidizarea traficului in centrul orasului Boston, s-a construit un sistem de autostrazi suspendate, plus un tunel cu lungimea de 5,6 kilometri. Planul initial includea si un linie de tren care sa lege cele mai importante doua terminale feroviare din oras.
5. Aeroportul principal din Hog Kong – 20 miliarde de dolari
Construit pe insula Chek Lap Kok, aeroportul s-a deschis in 1998 si a castigat mai multe premii internationale pentru nivelul de satisfactie al calatorilor.
6. Linia de metrou Second Avenue din New York – 17 miliarde de dolari
Linia de metrou va face parte din sistemul de metrou din New York, primii 3 kilometri de linie si primele 3 statii fiind in constructie in acest moment. Proiectul va fi finalizat in 2016.
7. Channel Tunnel, care leaga Franta de Anglia, pe sub Canalul Manecii – 15,4 miliarde de dolari
Tunelul de peste 50 de kilometri leaga localitatea Folkestone din Kent, Anglia de Coquelles, Pas-de-Calais din nordul Frantei prin intermediul trenului de mare viteza Eurostar si este tunelul care are cea mai lunga portiune pe sub apa – 38 de kilometri.
In 1996, Societatea Americana a Inginerilor a desemnat tunelul ca fiind una dintre cele 7 minuni ale lumii moderne.
8. Aeroportul International Al Maktoum din Emiratele Arabe Unite – 10 miliarde de dolari
Aeroportul a fost deschis in iunie 2010 si este principalul obiectiv al complexului mamut Dubai World Central, care va fi finalizat in 2022.
9. Thameslink Programme – Londra – 9 miliarde de dolari
Proiectul face parte din planul de modernizare a retelei feroviare din Londra si va face legatura intre nordul si sudul orasului intr-un timp mai scurt.
Proiectul prevede lungirea peroanelor, remodelarea statiilor si inlocuirea sinelor de cale ferata. Modernizarea va fi definitivata in 2018.
10. Gotthard Base Tunnel – Elvetia – 9 miliarde de dolari
Tunelul va traversa Alpii elvetieni, va fi cel mai lung tunel feroviar din lume (57 kilometri) si va fi gata in 2017.
Sursa foto: www.rediff.com
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS