Autostrada maritima, concept care functioneaza cu succes in Europa, in Romania nu exista. Cum s-ar putea transforma Portul Constanta
Uniunea Europeana vrea o noua autostrada pana la Constanta de data aceasta, una pe apa. Autostrada maritima este un concept nou pentru Romania, dar functioneaza cu succes in alte state europene.
Oficialul Comisiei Europene, aflat in vizita in tara noastra, ne avertizeaza insa ca "Marea Neagra si Portul Constanta nu exista deloc pe harta transporturilor la sectiunea autostrazilor maritime si zona seamana mai degraba cu o gaura neagra".
Gazul lichefiat este folosit de sute de nave din Europa, pentru ca este mai ieftin si emisiile sunt cu aproape 30 % mai mici decat in cazul vapoarelor care utilizeaza combustibil clasic. Din acest motiv, tari precum Olanda, Franta, Turcia sau Grecia au construit terminale de gaz in port.
Si cum Romania inca nu are asa ceva, multe nave ne ocolesc.
Brian Simpson, reprezentantul Comisiei Europene, coordonator "'Motorways of the Sea, Comisia Europeana: "Suntem interesati in a vedea cum putem face legatura intre port, cale ferata si Dunare, in special. Vrem sa le interconectam astfel incat sa facem transportul posibil intre ele."
Administratia Portului Constanta a demarat un proiect pentru un terminal de gaz natural lichefiat, care va fi amplasat pe mal. In acest fel, vor putea alimenta si tir-urile sau autobuzele. Costurile ar putea depasi 60 de milioane de euro, bani pe care spera sa ii obtina de la Uniunea Europeana.
Dan Tivilichi, directorul general al CN APM Constanta: "Terminalul va fi situat in zona fluvio-maritima ca sa aiba acces in primul rand navele fluviale care o parte din ele au motorizare LNG si se tinde a se schimba toate motoarelor care vor circula pe Dunare cu motoare LNG."
De opt ani, ultimele nave ale flotei de stat, feriboturile Eforie si Mangalia, care apartin CFR Marfa, zac la mal. Pot incarca la bord 40 de tiruri sau 40 de vagoane. Dupa 1989, au navigat pe trei linii, doua cu Turcia si una cu Georgia. Rute considerate nerentabile, asa ca au fost trase pe dreapta. Acum se ia in calcul modernizarea lor, pentru ca s-ar putea face astfel legatura intre Georgia si Romania.
Mihut Craciun, directorul general al CFR Marfa: "Ele vor intra intr-un proiect pilot de modernizare si remotorizare pentru a satisaface aceasta nevoie de transport ferry peste Marea Neagra si a asigura necesarul volumului de marfa."
Proiectele propuse de Comisia Europeana pot reprezenta inceputul unei autostrazi maritime - gandita ca o alternativa pentru transportul terestru - care ar dezvolta noi rute intre Europa si Asia si ar facilita accesul la pietele comerciale.
Mai multe despre:
#transporturi#portul Constanta
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS