“Romania, te iubesc”: Omul cu afaceri de jumatate mld. euro in Portul Constanta si care a construit o parte din infrastructura pentru JO de la Soci se gandeste sa plece la bulgari. “Totul este un haos total!”
Pentru a intelege miza portului Constanta trebuie sa cunoastem cateva dintre afacerile care se deruleaza acolo. Gabriel Comanescu e unul dintre cei mai importanti jucatori din aceasta arena. Personaj discret, el controleaza companii evaluate la peste jumatate de miliard de euro.
Spune ca a cumparat 6 platforme petroliere cu bani de la banca. Merge la serviciu si sambata, si duminica si tot ce castiga reinvesteste.
Pe de alta parte, are si contracte in toata lumea. Compania sa, Grup Servicii Petroliere, cu baza in Constanta si trei sferturi dintre angajati romani, e prezenta in Marea Nordului, in Golful Mexic, dar si in Rusia. A facut inclusiv o parte din infrastructura pentru Jocurile Olimpice de la Soci.
Acum insa se gandeste sa-si mute afacerile din Romania, din cauza conditiilor din portul Constanta. I-a spus asta si fostului ministru, Ramona Manescu, si le-a recomandat si celorlalti operatori portuari.
Motivul? Comanescu spune ca, desi companiile pe care le controleaza sunt cel mai mare platitor de taxe si impozite din Dobrogea, nu primeste nimic in schimb.
„Portul Constanta are un mare avantaj, este portul la Marea Neagra cu cea mai dezvoltata infrastructura - terestra, aero si feroviara. Asta s-a facut pana in 1989, din 1989 incoace nu s-a mai facut nimic. Nu s-a mai investit in reconstructie, nu s-a mai investit in mentenanta. Dezvoltarea portului s-a facut haotic. O padure de macarale intr-o parte stau, intr-o parte nu stau. O sa vedeti in portul Constanta masini care plimba cherestea dintr-o parte in alta. Nu exista un plan clar, aici incarcam cherestea, aici incarcam cereale, fier, masini si asa mai departe. Totul este un haos total”, spune el.
Gabriel Comanescu este atat de nemultumit de conditiile din Portul Constanta ca se gandeste sa se mute la bulgari. Mai ales ca acestia, afland de situatia de la noi, ii fac oferte mai avantajoase.
Supararea sa pe autoritatile Portului Constanta nu e nejustificata: in Olanda, unde a concesionat 3 hectare de teren in portul Rotterdam, a primit un loc in Consiliul de conducere al portului. In Romania, in schimb, e la bunul plac al politicienilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS